Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci düzey VZT 542 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin önkoşulu yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYTAÇ AKÇAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Amaç saptayabilme, araştırma ve istatistiksel hipotezleri belirleyebilme, hipotezlere uygun İstatistiksel yöntemleri seçebilme, uygulayabilme, araştırma raporu yazabilme.
Dersin tanımı Y. Lisans ögencilerine arastırma planlaması ve asamaları ile ilgili temel bilgiler verip araştırma yapmaya hazırlamak

Dersin içeriği
1- Araştırmaya Giris
2- Araştırma Planlamasına(AP) Giris
3- AP (Konu Seçimi, Literatür Tarama)
4- Amaç ve Arastırma Hipotezlerinin belirlenmesi
5- Değişkenlerin ve Ölçüm tekniklerinin belirlenmesi, istatistiksel Hipotezlere Geçis
6- Örneklem Büyüklüğü Hesaplamaları
7- Genel Araştırma Tipleri
8- Veri Toplama Yöntemleri
9- Veri Toplama Yöntemleri
10- Değerlendirme
11- Rapor Yazımı
12- Araştırma ve Makale Kritiği
13- Araştırma ve Makale Kritiği
14- Araştırma ve Makale Kritiği
15- Araştırma ve Makale Kritiği
16- Araştırma ve Makale Kritiği
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sağlık alanında araştırma planlamak ve yönetmek
2- Sağlık alanında araştırma planlamak ve yönetmek
3- Sağlık alanında araştırma planlamak ve yönetmek
4- Sağlık alanında araştırma planlamak ve yönetmek
5- Sağlık alanında araştırma planlamak ve yönetmek
6- Sağlık alanında araştırma planlamak ve yönetmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. 11. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara, 2002.
Yardımcı Kaynaklar anonymus

Ders ile ilgili dosyalar