Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ SERAMİK OKUMALARI |
Üçüncü düzey |
SERT003 |
|
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik – Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgiye dayalı yürütülecektir.
|
Dersin amacı
|
Çağdaş seramik sanatına dair teorik ve kavramsal bilginin geliştirilmesi. Seramik sanatının yerli ve globalde sanat alanında aldığı yeri gözlemleyebilmek. Her hafta ele alınacak metinler üzerinden, pratiği okuyup tartışabilme becerisi sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Mesleki sanat kavramları ve terminolojisine dair araştırma becerilerini pekiştirecek ve sanat pratiğine yönelik bir dizi yaklaşımı makaleler ve yayınlar üzerinden inceler.
|
1- |
Dersin tanıtımı, ders kapsamında yer alacak başlıklar ve değerlendirme ölçütleri hakkında genel bilgi verilmesi. Araştırma alanları ve konuya dair metin araştırmalarının nasıl yapılacağının kısaca anlatılması.
|
2- |
Sanat, çağdaş sanat ve çağdaş seramik sanatı hakkında metin incelemesi ve tartışma.
|
3- |
Zanaat-sanat alanındaki gelişmeler çerçevesinde sanatta biçim, malzeme, dil ilişkisi üzerine okuma ve tartışma.
|
4- |
Seramik malzemenin zanaat ve sanat pratikleri açısından incelenmesine dair güncel örnekleri incelemek.
|
5- |
Seramik sanatının, sanat tarihindeki yeri ve çağdaşlaşma sürecinin tartışılması.
|
6- |
Türkiye''de seramik sanatının çağdaşlaşma sürecinde yer alan gelişmelerin tartışılması.
|
7- |
Türkiye''de seramik sanatının ilk örneklerinin görseller ve akademik metinler üzerinden tartışılması.
|
8- |
VİZE
|
9- |
Türkiye''de kamusal alanda yer alan seramik eserlerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
|
10- |
Ulusal güncel seramik sanatı örneklerinin incelenmesi ve tartışılması.
|
11- |
Uluslararası seramik örneklerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
|
12- |
Uluslararası seramik örneklerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
|
13- |
Seramik sanatında güncel yaklaşımların incelenmesi.
|
14- |
Seramik sanatında güncel yaklaşımların incelenmesi.
|
15- |
Öğrencilerin seramik sanatı alanında yaptıkları araştırmayı sunması.
|
16- |
FİNAL
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mevcut eserleri, yayınları, çözümleri araştırır, görsel ve teorik materyalleri inceler, tasarımları gözlem ve algı çeşitliliği ile tanımlar.
|
2- |
Seramik sanatının tarihsel, kültürel ve sosyolojik bağlamlarını kavrar ve yorumlar.
|
3- |
Sanat kuramları, sanat tarihi, sanat sosyolojisi ve çağdaş sanat akımlarını kavrar ve bunları seramik sanatına entegre eder.
|
4- |
Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayarak sınıflandırır ve yorumlar.
|
5- |
Akademik araştırma, yayın ve sunum yapma becerisi sergileyebilir.
|
6- |
Güncel olayları takip eder, analiz eder ve bilinç geliştirir.
|
7- |
Mesleki çevrede eleştiri ve geri bildirime orta düzeyde yapıcı yaklaşır.
|
8- |
Çalışmalarına uygun şekilde hazırlanabilecek ve bilgi ve becerileri mesleki faaliyetlerinde orta düzeyde kullanır.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
|
|
2- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
|
|
3- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
|
|
4- |
Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
|
5- |
Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
|
6- |
Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak
|
|
7- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak..
|
|
9- |
Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
|
|
10- |
Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
|
|
11- |
Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
|
|
13- |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
35
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat (Funda Susamoğlu)Makale
-Cumhuriyet Sonrası Türk Seramik Sanatının Çağdaşlaşma Süreci (Deniz Onur Erman)(Makale)
-Mı̇marı̇ Bağlamı Değı̇şen Seramı̇k Panoların İncelenmesı̇ (Aygün Dı̇nçer Kırca, Dide Dı̇nç Üstündağ)
-Mı̇marı̇de Seramı̇k Pano Kavramı Ve Füreya Koral (Nilay Yılmaz, Serdar Yılmaz)
Web sitesi:
-https://ceramicartsnetwork.org/
-dergipark.org.tr
-https://www.mansfieldceramics.com/product-category/magazine/
|
|