Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ SERAMİK OKUMALARI |
İkinci düzey |
SERT003 |
|
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik – Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgiye dayalı yürütülecektir.
|
Dersin amacı
|
Çağdaş seramik sanatına dair teorik ve kavramsal bilginin geliştirilmesi. Seramik sanatının yerli ve globalde sanat alanında aldığı yeri gözlemleyebilmek. Her hafta ele alınacak metinler üzerinden, pratiği okuyup tartışabilme becerisi sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Mesleki sanat kavramları ve terminolojisine dair araştırma becerilerini pekiştirecek ve sanat pratiğine yönelik bir dizi yaklaşımı makaleler ve yayınlar üzerinden inceler.
|
1- |
Dersin tanıtımı, ders kapsamında yer alacak başlıklar ve değerlendirme ölçütleri hakkında genel bilgi verilmesi. Araştırma alanları ve konuya dair metin araştırmalarının nasıl yapılacağının kısaca anlatılması.
|
2- |
Sanat, çağdaş sanat ve çağdaş seramik sanatı hakkında metin incelemesi ve tartışma.
|
3- |
Zanaat-sanat alanındaki gelişmeler çerçevesinde sanatta biçim, malzeme, dil ilişkisi üzerine okuma ve tartışma.
|
4- |
Seramik malzemenin zanaat ve sanat pratikleri açısından incelenmesine dair güncel örnekleri incelemek.
|
5- |
Seramik sanatının, sanat tarihindeki yeri ve çağdaşlaşma sürecinin tartışılması.
|
6- |
Türkiye''de seramik sanatının çağdaşlaşma sürecinde yer alan gelişmelerin tartışılması.
|
7- |
Türkiye''de seramik sanatının ilk örneklerinin görseller ve akademik metinler üzerinden tartışılması.
|
8- |
VİZE
|
9- |
Türkiye''de kamusal alanda yer alan seramik eserlerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
|
10- |
Ulusal güncel seramik sanatı örneklerinin incelenmesi ve tartışılması.
|
11- |
Uluslararası seramik örneklerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
|
12- |
Uluslararası seramik örneklerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
|
13- |
Seramik sanatında güncel yaklaşımların incelenmesi.
|
14- |
Seramik sanatında güncel yaklaşımların incelenmesi.
|
15- |
Öğrencilerin seramik sanatı alanında yaptıkları araştırmayı sunması.
|
16- |
FİNAL
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mevcut eserleri, yayınları, çözümleri araştırır, görsel ve teorik materyalleri inceler, tasarımları gözlem ve algı çeşitliliği ile tanımlar.
|
2- |
Seramik sanatının tarihsel, kültürel ve sosyolojik bağlamlarını kavrar ve yorumlar.
|
3- |
Sanat kuramları, sanat tarihi, sanat sosyolojisi ve çağdaş sanat akımlarını kavrar ve bunları seramik sanatına entegre eder.
|
4- |
Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayarak sınıflandırır ve yorumlar.
|
5- |
Akademik araştırma, yayın ve sunum yapma becerisi sergileyebilir.
|
6- |
Güncel olayları takip eder, analiz eder ve bilinç geliştirir.
|
7- |
Mesleki çevrede eleştiri ve geri bildirime orta düzeyde yapıcı yaklaşır.
|
8- |
Çalışmalarına uygun şekilde hazırlanabilecek ve bilgi ve becerileri mesleki faaliyetlerinde orta düzeyde kullanır.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
35
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat (Funda Susamoğlu)Makale
-Cumhuriyet Sonrası Türk Seramik Sanatının Çağdaşlaşma Süreci (Deniz Onur Erman)(Makale)
-Mı̇marı̇ Bağlamı Değı̇şen Seramı̇k Panoların İncelenmesı̇ (Aygün Dı̇nçer Kırca, Dide Dı̇nç Üstündağ)
-Mı̇marı̇de Seramı̇k Pano Kavramı Ve Füreya Koral (Nilay Yılmaz, Serdar Yılmaz)
Web sitesi:
-https://ceramicartsnetwork.org/
-dergipark.org.tr
-https://www.mansfieldceramics.com/product-category/magazine/
|
|