Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (cum.ü.ort.yl.) > ÇAĞDAŞ SERAMİK OKUMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ SERAMİK OKUMALARI İkinci düzey SERT003 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik – Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgiye dayalı yürütülecektir.
Dersin amacı Çağdaş seramik sanatına dair teorik ve kavramsal bilginin geliştirilmesi. Seramik sanatının yerli ve globalde sanat alanında aldığı yeri gözlemleyebilmek. Her hafta ele alınacak metinler üzerinden, pratiği okuyup tartışabilme becerisi sağlamak.
Dersin tanımı Mesleki sanat kavramları ve terminolojisine dair araştırma becerilerini pekiştirecek ve sanat pratiğine yönelik bir dizi yaklaşımı makaleler ve yayınlar üzerinden inceler.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, ders kapsamında yer alacak başlıklar ve değerlendirme ölçütleri hakkında genel bilgi verilmesi. Araştırma alanları ve konuya dair metin araştırmalarının nasıl yapılacağının kısaca anlatılması.
2- Sanat, çağdaş sanat ve çağdaş seramik sanatı hakkında metin incelemesi ve tartışma.
3- Zanaat-sanat alanındaki gelişmeler çerçevesinde sanatta biçim, malzeme, dil ilişkisi üzerine okuma ve tartışma.
4- Seramik malzemenin zanaat ve sanat pratikleri açısından incelenmesine dair güncel örnekleri incelemek.
5- Seramik sanatının, sanat tarihindeki yeri ve çağdaşlaşma sürecinin tartışılması.
6- Türkiye''de seramik sanatının çağdaşlaşma sürecinde yer alan gelişmelerin tartışılması.
7- Türkiye''de seramik sanatının ilk örneklerinin görseller ve akademik metinler üzerinden tartışılması.
8- VİZE
9- Türkiye''de kamusal alanda yer alan seramik eserlerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
10- Ulusal güncel seramik sanatı örneklerinin incelenmesi ve tartışılması.
11- Uluslararası seramik örneklerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
12- Uluslararası seramik örneklerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
13- Seramik sanatında güncel yaklaşımların incelenmesi.
14- Seramik sanatında güncel yaklaşımların incelenmesi.
15- Öğrencilerin seramik sanatı alanında yaptıkları araştırmayı sunması.
16- FİNAL
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mevcut eserleri, yayınları, çözümleri araştırır, görsel ve teorik materyalleri inceler, tasarımları gözlem ve algı çeşitliliği ile tanımlar.
2- Seramik sanatının tarihsel, kültürel ve sosyolojik bağlamlarını kavrar ve yorumlar.
3- Sanat kuramları, sanat tarihi, sanat sosyolojisi ve çağdaş sanat akımlarını kavrar ve bunları seramik sanatına entegre eder.
4- Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayarak sınıflandırır ve yorumlar.
5- Akademik araştırma, yayın ve sunum yapma becerisi sergileyebilir.
6- Güncel olayları takip eder, analiz eder ve bilinç geliştirir.
7- Mesleki çevrede eleştiri ve geri bildirime orta düzeyde yapıcı yaklaşır.
8- Çalışmalarına uygun şekilde hazırlanabilecek ve bilgi ve becerileri mesleki faaliyetlerinde orta düzeyde kullanır.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     35
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar -Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat (Funda Susamoğlu)Makale -Cumhuriyet Sonrası Türk Seramik Sanatının Çağdaşlaşma Süreci (Deniz Onur Erman)(Makale) -Mı̇marı̇ Bağlamı Değı̇şen Seramı̇k Panoların İncelenmesı̇ (Aygün Dı̇nçer Kırca, Dide Dı̇nç Üstündağ) -Mı̇marı̇de Seramı̇k Pano Kavramı Ve Füreya Koral (Nilay Yılmaz, Serdar Yılmaz) Web sitesi: -https://ceramicartsnetwork.org/ -dergipark.org.tr -https://www.mansfieldceramics.com/product-category/magazine/

Ders ile ilgili dosyalar