Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AŞILAR |
İkinci düzey |
VMB 549 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEÇİL ABAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Emre KARAKAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir
|
Dersin amacı
|
Aşıların hazırlanması, kullanım şekilleri ve aşılamada dikkat edilecek noktalar hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Aşılar
|
1- |
Aşılar ve aktif immunizasyon
|
2- |
Konvansiyonel aşılar
|
3- |
Biyoteknolojik aşılar
|
4- |
Hazırlama özellikleri
|
5- |
Aşıların hazırlanması
|
6- |
Aşıların saklanma metodları
|
7- |
İnaktif aşılar
|
8- |
Canlı ve inaktif aşıların farkları
|
9- |
Aşı tipleri 1
|
10- |
Aşı tipleri 2
|
11- |
Adjuvantlar
|
12- |
Aşı uygulamaları
|
13- |
Aşıların yan etkileri
|
14- |
Pasif koruma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Aşı çeşitlerini öğrenir
|
2- |
Değişik yöntemlerle hazırlanmış aşıların kıyaslamasını ve amaca uygunluk değerlendirmesini yapabilir
|
3- |
Aşılama sonrası elde edilen koruma etkinliğini nasıl değerlendirebileceğini kavrar
|
4- |
Aşılamanın ne zaman gerekli ve geçerli bir korunma yolu olduğunu öğrenir
|
5- |
Aşı uygulaması, uygulama zamanı ve uygulama yolları hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
Aşılama hataları ve aşıların istenmeyen etkilerini öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
6
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
6
|
36
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
6
|
36
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İmmunoloji: Diker, K.S. 1998: Medisan Yayınevi, Ankara. İmmunoloji: Arda, M., Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Diker, K.S. 1998. Medisan Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Immunology (Lippincott’s Illustrated Reviews) Harvey A.R., Champe P.C., 2008 Lippincott Williams&Wilkins Publishing Roıtt’s Temel İmmunoloji: Çeviri Editörü: Ilıman M.N., Yıldız M.2008 11. Baskı Atlas Kitapçılık Ankara. World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning.
|
|