Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Eski toplumlarda Hukuk anlayışı nasıldı, Sumerler'den itibaren Akadlar ve diğer Sami toplumlar nasıl kanunlar yazdırmışlardır. bunları anlamak ve günümüze yansımalarını araştırmak.
|
Dersin tanımı
|
Eski Mezopotamya'da hukuk anlayışı ne zaman va nasıl doğdu, Sumer, Akad, Babil ve Asur toplumlarında yazılı hukuk nasıl gelişti. bunlar arasında benzerlik yada farklılık var mıydı. bunların araştırılıp öğrenilmesi.
|
1- |
Eski Mezopotamya'da Hukuk, adalet kavramları nelerdir.
|
2- |
Sumerlerde yazılı hukuk na zaman başladı, nasıl gelişti.
|
3- |
Urukagina reformu bir kanun anlayışını gösterir mi?
|
4- |
Ur-Nammu kanunlarının yapısı içeriği nelerdir.
|
5- |
Akadlarda kanunlar ilk defa kim tarafından yazdırıldı ve Sumerden farkı nedir.
|
6- |
Eşnunna ve Lipit-İştar kanunlarının içeriği nasıldır.
|
7- |
eski Babil'de kanun anlayışı ve Hammurabi
|
8- |
ara Sınav
|
9- |
Hammurabi kanunları hangi konuları içermektedir.
|
10- |
Hammurabi kanunlarında miras, aile hukuku nasıldır.
|
11- |
Hammurabi kanunlarında adopsiyon, Leviratus konusu nasıldır.
|
12- |
Hammurabi kanunlarında kölelik ve köleler meselesi
|
13- |
Orta Asur Kanunları
|
14- |
Ssumer, Akad ve Babil kanunlarının karşılaştırılması
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
bu ders sonunda öğrenciler, örfi hukukun ilk defa na zaman yazılı hale getirildiğini öğrenecekler.
|
2- |
bu ders sonunda öğrenciler, kanunların neden yazılı hale getirildiğini,yazılı hukukun önemini kavramış olacaklar.
|
3- |
bu ders sonunda öğrenciler, kanunların yazılmasının hukuk devletine giden yolda ne tür bir adım olduğunu görecekler.
|
4- |
bu ders sonunda öğrenciler, Sumerlerde ne tür bir toplum yapısını olduğunu anlaşmış olacaklar.
|
5- |
bu ders sonunda öğrenciler,Sami toplumlarda sınıf ayrımı, cinsiyet ayrımı olup olmadığını görmüş olacaklar.
|
6- |
bu ders sonunda öğrenciler, Eski Mezopotamya'da kanun anlayışı nedir, adalet ve hukuk nereden gelir bunları öğrenecekler.
|
7- |
bu ders sonunda öğrenciler, insanlar arasında ne tür olayların vuku bulduğunu ve bunlara ne tür cezalar uygulandığını görmüş olacaklar.
|
8- |
bu ders sonunda öğrenciler, Eski Mezopotamya'da suç ve caza kavramı nedir bunları öğrenecekler.
|
9- |
bu ders sonunda öğrenciler, aile hukuku nasıldı, miras nasıl pay edilirdi, evlenme ve boşanma konuları kanunlara nasıl yansımıştır.
|
10- |
bu ders sonunda öğrenciler, Sumer ve Sami kanunlarındaki farklı ve benzeri yönleri görmüş olacaklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
|
|
2- |
Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
|
|
4- |
Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
|
|
5- |
Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
18
|
1
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
19
|
2
|
38
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|