Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Eski toplumlarda Hukuk anlayışı nasıldı, Sumerler'den itibaren Akadlar ve diğer Sami toplumlar nasıl kanunlar yazdırmışlardır. bunları anlamak ve günümüze yansımalarını araştırmak.
|
Dersin tanımı
|
Eski Mezopotamya'da hukuk anlayışı ne zaman va nasıl doğdu, Sumer, Akad, Babil ve Asur toplumlarında yazılı hukuk nasıl gelişti. bunlar arasında benzerlik yada farklılık var mıydı. bunların araştırılıp öğrenilmesi.
|
1- |
Eski Mezopotamya'da Hukuk, adalet kavramları nelerdir.
|
2- |
Sumerlerde yazılı hukuk na zaman başladı, nasıl gelişti.
|
3- |
Urukagina reformu bir kanun anlayışını gösterir mi?
|
4- |
Ur-Nammu kanunlarının yapısı içeriği nelerdir.
|
5- |
Akadlarda kanunlar ilk defa kim tarafından yazdırıldı ve Sumerden farkı nedir.
|
6- |
Eşnunna ve Lipit-İştar kanunlarının içeriği nasıldır.
|
7- |
eski Babil'de kanun anlayışı ve Hammurabi
|
8- |
ara Sınav
|
9- |
Hammurabi kanunları hangi konuları içermektedir.
|
10- |
Hammurabi kanunlarında miras, aile hukuku nasıldır.
|
11- |
Hammurabi kanunlarında adopsiyon, Leviratus konusu nasıldır.
|
12- |
Hammurabi kanunlarında kölelik ve köleler meselesi
|
13- |
Orta Asur Kanunları
|
14- |
Ssumer, Akad ve Babil kanunlarının karşılaştırılması
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
bu ders sonunda öğrenciler, örfi hukukun ilk defa na zaman yazılı hale getirildiğini öğrenecekler.
|
2- |
bu ders sonunda öğrenciler, kanunların neden yazılı hale getirildiğini,yazılı hukukun önemini kavramış olacaklar.
|
3- |
bu ders sonunda öğrenciler, kanunların yazılmasının hukuk devletine giden yolda ne tür bir adım olduğunu görecekler.
|
4- |
bu ders sonunda öğrenciler, Sumerlerde ne tür bir toplum yapısını olduğunu anlaşmış olacaklar.
|
5- |
bu ders sonunda öğrenciler,Sami toplumlarda sınıf ayrımı, cinsiyet ayrımı olup olmadığını görmüş olacaklar.
|
6- |
bu ders sonunda öğrenciler, Eski Mezopotamya'da kanun anlayışı nedir, adalet ve hukuk nereden gelir bunları öğrenecekler.
|
7- |
bu ders sonunda öğrenciler, insanlar arasında ne tür olayların vuku bulduğunu ve bunlara ne tür cezalar uygulandığını görmüş olacaklar.
|
8- |
bu ders sonunda öğrenciler, Eski Mezopotamya'da suç ve caza kavramı nedir bunları öğrenecekler.
|
9- |
bu ders sonunda öğrenciler, aile hukuku nasıldı, miras nasıl pay edilirdi, evlenme ve boşanma konuları kanunlara nasıl yansımıştır.
|
10- |
bu ders sonunda öğrenciler, Sumer ve Sami kanunlarındaki farklı ve benzeri yönleri görmüş olacaklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
|
|
4- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
|
10- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
|
|
12- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
13- |
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
18
|
1
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
19
|
2
|
38
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|