Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Maliye (yüksek Lisans) > ESKİ ÖNASYA ÇİVİ YAZILI HUKUKU I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESKİ ÖNASYA ÇİVİ YAZILI HUKUKU I İkinci düzey TAR 671 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Eski toplumlarda Hukuk anlayışı nasıldı, Sumerler'den itibaren Akadlar ve diğer Sami toplumlar nasıl kanunlar yazdırmışlardır. bunları anlamak ve günümüze yansımalarını araştırmak.
Dersin tanımı Eski Mezopotamya'da hukuk anlayışı ne zaman va nasıl doğdu, Sumer, Akad, Babil ve Asur toplumlarında yazılı hukuk nasıl gelişti. bunlar arasında benzerlik yada farklılık var mıydı. bunların araştırılıp öğrenilmesi.

Dersin içeriği
1- Eski Mezopotamya'da Hukuk, adalet kavramları nelerdir.
2- Sumerlerde yazılı hukuk na zaman başladı, nasıl gelişti.
3- Urukagina reformu bir kanun anlayışını gösterir mi?
4- Ur-Nammu kanunlarının yapısı içeriği nelerdir.
5- Akadlarda kanunlar ilk defa kim tarafından yazdırıldı ve Sumerden farkı nedir.
6- Eşnunna ve Lipit-İştar kanunlarının içeriği nasıldır.
7- eski Babil'de kanun anlayışı ve Hammurabi
8- ara Sınav
9- Hammurabi kanunları hangi konuları içermektedir.
10- Hammurabi kanunlarında miras, aile hukuku nasıldır.
11- Hammurabi kanunlarında adopsiyon, Leviratus konusu nasıldır.
12- Hammurabi kanunlarında kölelik ve köleler meselesi
13- Orta Asur Kanunları
14- Ssumer, Akad ve Babil kanunlarının karşılaştırılması
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- bu ders sonunda öğrenciler, örfi hukukun ilk defa na zaman yazılı hale getirildiğini öğrenecekler.
2- bu ders sonunda öğrenciler, kanunların neden yazılı hale getirildiğini,yazılı hukukun önemini kavramış olacaklar.
3- bu ders sonunda öğrenciler, kanunların yazılmasının hukuk devletine giden yolda ne tür bir adım olduğunu görecekler.
4- bu ders sonunda öğrenciler, Sumerlerde ne tür bir toplum yapısını olduğunu anlaşmış olacaklar.
5- bu ders sonunda öğrenciler,Sami toplumlarda sınıf ayrımı, cinsiyet ayrımı olup olmadığını görmüş olacaklar.
6- bu ders sonunda öğrenciler, Eski Mezopotamya'da kanun anlayışı nedir, adalet ve hukuk nereden gelir bunları öğrenecekler.
7- bu ders sonunda öğrenciler, insanlar arasında ne tür olayların vuku bulduğunu ve bunlara ne tür cezalar uygulandığını görmüş olacaklar.
8- bu ders sonunda öğrenciler, Eski Mezopotamya'da suç ve caza kavramı nedir bunları öğrenecekler.
9- bu ders sonunda öğrenciler, aile hukuku nasıldı, miras nasıl pay edilirdi, evlenme ve boşanma konuları kanunlara nasıl yansımıştır.
10- bu ders sonunda öğrenciler, Sumer ve Sami kanunlarındaki farklı ve benzeri yönleri görmüş olacaklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
2- Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
4- Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
5- Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 18 1 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 19 2 38
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar