Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÜNCEL SANAT STRATEJİLERİ 2 |
İkinci düzey |
RES306 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Çağdaş Sanat I
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunuş; açıklayıcı örneklerin verilmesi; tartışma; soru-cevap.
|
Dersin amacı
|
1980 sonrası sanatsal gelişmeleri sanatsal, toplumsal, felsefi boyutları ile ele almak.
|
Dersin tanımı
|
1980''lerden günümüze çağdaş sanat alanındaki gelişmeleri ele alır.
|
1- |
Yeniden Boya, Yeniden İmge: Yeni Dışavurumculuk ve Resimsel Arayışlar
|
2- |
Post Modernizm ve Yeni Kavramsalcılık
|
3- |
Postmodern dönemde heykeller ve nesneler
|
4- |
Kültür, Kimlik, Anlatı: Kimlik politikaları ve Sanat
|
5- |
Teknoloji ve Çağdaş Sanat
|
6- |
Siyaset, AİDS sansür ve Çağdaş Sanat
|
7- |
Vize
|
8- |
Kadın ve Çağdaş Sanat
|
9- |
Çağdaş Sanatta küratörler, büyük sergiler, bienaller ve sanat fuarları
|
10- |
En önemli çağdaş sanat çalışmalarının incelenmesi
|
11- |
En önemli çağdaş sanat çalışmalarının incelenmesi
|
12- |
En önemli çağdaş sanat çalışmalarının incelenmesi
|
13- |
En önemli çağdaş sanat çalışmalarının incelenmesi
|
14- |
En önemli çağdaş sanat çalışmalarının incelenmesi
|
15- |
En önemli çağdaş sanat çalışmalarının incelenmesi
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Resim sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
2- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
4- |
Çağdaş sanat pratiklerini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
5- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
|
6- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
7- |
Çağdaş sanat eserlerini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
8- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
9- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
91
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çağdaş Sanatı Anlamak,Graham Whitham, Grant Pooke
|
|