Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim Uzaktan Öğretim > REKLAM VE TANITIM KAMPANYALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKLAM VE TANITIM KAMPANYALARI Birinci düzey UHİT 210 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NİLAY AKGÜN AKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Nilay Akgün Akan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilerin reklam ve tanıtım kampanyasının aşamalarını öğrenmelerini hedeflemektedir.
Dersin tanımı Ders kapsamında kampanya üretim sürecine uygun olarak araştırma ve analiz yapma konularına değinilecektir.

Dersin içeriği
1- Tanışma, ders akışı ve beklentiler konusunda öğrencileri bilgilendirmek
2- Reklam hakkında genel bilgiler
3- Yeni reklam yönelimleri hakkında bilgiler
4- Tüketicinin Karar Alma sürecindeki etkili faktörler ve karar alma sürecinin işleyişi ve bu süreçte reklam kampanyasının yeri
5- Reklam Ajansı işleyişi ve Kampanya Üretimi
6- Kampanya Süreci ve Brief
7- Kampanya Araştırması
8- Kampanya Araştırması
9- Stratejik Planlama
10- Bütçeleme
11- Reklam kampanyasında hedef kitle
12- Reklam kampanyasında yaratıcı strateji
13- Medya Planlama
14- Ölçümleme ve değerlendirme yöntemleri
15- Genel değerlendirme
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Reklam kampanyasında olması gereken aşamaları öğrenir.
2- Kampanyanın seslendiği hedef kitleyi analiz edebilmek için gerekli bilgiye sahip olur.
3- Kampanyanın medya planlamasını hazırlarmayak için gerekli bilgiye sahibi olur.
4- Kampanyanın mali boyutunu, bütçe kalemlerini hazırlarmayak için gerekli bilgiye sahibi olur.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13- akademik ve pratik bilgi sahibidir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 5 50
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar