Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİ Üçüncü düzey İŞL 664 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, konu anlatımı, sınıf içi tartışmalar, proje sunumları
Dersin amacı Öğrencilerin satış yönetimi ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Satış yönetimi fonksiyonu, satışçı ve satış yönetimi, organizasyon, satışçı temini ve seçimi, eğitimi, bölge tasarımı, satış kotası saptama, motivasyon, ücretlendirme ve performans değerlendirme.

Dersin içeriği
1- Satış gücü yönetim fonksiyonu
2- Satıcılık ve satışçı yönetimi
3- Satış bölümü organizasyonu
4- Satış gücünün temini ve seçimi ve eğitimi
5- Satışçıların motivasyonu ve ücretlendirme
6- Satış tahminlemesi ve bütçesi
7- Satış bölgesi tasarımı
8- Ara Sınav
9- Satış kotaları
10- Performans değerleme
11- Performans değerleme
12- Sunum
13- Sunum
14- Sunum
15- Sunum
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Satış elemanlarının yönetimi çabalarını açıklayabilirler.
2- Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir.
3- Satış ile ilgili özgün araştırmalar yapabilir.
4- Satış yönetimi ve pazarlama arasındaki farkı açıklayabilir.
5- Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
6- Performans değerleme yöntemlerini açıklayabilirler
7- Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 3 21
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 20 3 60
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 3 45
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Taşkın, Erdoğan (2012), Satış Teknikleri Eğitimi, 9. Baskı: Papatya Yayınları, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Taşkın, Erdoğan (2010), Satış Yönetimi Eğitimi, 6. Baskı: Papatya Yayınları, İstanbul. ÖNCE G., Satış Yönetimi, İzmir, 2002

Ders ile ilgili dosyalar