Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİ |
Üçüncü düzey |
İŞL 664 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim, konu anlatımı, sınıf içi tartışmalar, proje sunumları
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin satış yönetimi ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Satış yönetimi fonksiyonu, satışçı ve satış yönetimi, organizasyon, satışçı temini ve seçimi, eğitimi, bölge tasarımı, satış kotası saptama, motivasyon, ücretlendirme ve performans değerlendirme.
|
1- |
Satış gücü yönetim fonksiyonu
|
2- |
Satıcılık ve satışçı yönetimi
|
3- |
Satış bölümü organizasyonu
|
4- |
Satış gücünün temini ve seçimi ve eğitimi
|
5- |
Satışçıların motivasyonu ve ücretlendirme
|
6- |
Satış tahminlemesi ve bütçesi
|
7- |
Satış bölgesi tasarımı
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Satış kotaları
|
10- |
Performans değerleme
|
11- |
Performans değerleme
|
12- |
Sunum
|
13- |
Sunum
|
14- |
Sunum
|
15- |
Sunum
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Satış elemanlarının yönetimi çabalarını açıklayabilirler.
|
2- |
Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir.
|
3- |
Satış ile ilgili özgün araştırmalar yapabilir.
|
4- |
Satış yönetimi ve pazarlama arasındaki farkı açıklayabilir.
|
5- |
Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
|
6- |
Performans değerleme yöntemlerini açıklayabilirler
|
7- |
Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
7
|
3
|
21
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
20
|
3
|
60
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
3
|
21
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
15
|
3
|
45
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Taşkın, Erdoğan (2012), Satış Teknikleri Eğitimi, 9. Baskı: Papatya Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Taşkın, Erdoğan (2010), Satış Yönetimi Eğitimi, 6. Baskı: Papatya Yayınları, İstanbul.
ÖNCE G., Satış Yönetimi, İzmir, 2002
|
|