Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey BDY 500 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NESLİHAN ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Habibe Şahin, Prof. Dr. Betül Çiçek, Doç Dr. Nalan Hakime Nogay, Yrd. Doç. Dr. Neşe KAYA
Dersin veriliş şekli Danışmanlık verme
Dersin amacı Beslenme ve diyetetik alanındaki yenilikleri takip etme.
Dersin tanımı Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel bilgileri tarayarak rapor haline halinde sunma.

Dersin içeriği
1- Seminer nedir, nasıl hazırlanır.
2- Seminer konusunun belirlenmesi
3- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması
4- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması
5- Seminer konusuyla ilgili literatür taraması
6- Elde edilen kaynaklardaki bilgilerin değerlendirilmesi
7- Elde edilen kaynaklardaki bilgilerin değerlendirilmesi
8- Seminer raporu hazırlanılması
9- Seminer raporu hazırlanılması
10- Seminer sunumu hazırlama.
11- Gruba semineri sunma.
12- Gruba semineri sunma.
13- Seminer konusuyla ilgili soruları cevaplama ve tartışma.
14- Sunumda eksik olan bölümleri ve cevaplayamadığı soruları tamamlama.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beslenme ve diyetetik alanında güncel konularda seminer hazırlamayı öğrenir
2- Beslenme ve diyetetik alanında konusuyla ilgili son literatürü taramayı (internet, kütüphane) öğrenir.
3- Beslenme ve diyetetik alanındaki dergilerde yayınlanmış olan makale ve derlemeleri okunmayı öğrenir.
4- Beslenme ve diyetetik alanındaki dergilerde yayınlanmış olan makale ve derlemeleri sonuçlarını yorumlamayı öğrenir.
5- Ulaştığı kaynaklardaki bilgileri rapor haline getirmeyi öğrenir.
6- Ulaştığı kaynaklardaki bilgileri sunmayı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ulusal ve uluslararası beslenme ve diyetetik kitap ve dergileri
Yardımcı Kaynaklar www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed, www.sciencedirect.com, www.scholar.google.com.tr, www.nutrition.org

Ders ile ilgili dosyalar