Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FOTOGRAFÇILIK |
Birinci düzey |
SNT339 |
Seçmeli |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör.DR.İsrafil MUTLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
SÖZLÜ, GÖRSEL VE UYGULAMALI EĞİTİM
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere fotoğrafın sanatsal kullanımını öğretecek pek çok örnek gösterilecek ve temel görsel kaliteyi oluşturan etkenler ortaya konacak ve fotoğrafın çeşitli amaçlarla kullanımı öğretilecektir. Teorik olarak anlatımı yapılan derste sözü edilen materyal gösterilerek kullanımlarının kavratılmasına çalışılacaktır. Sanat Tarihi’nde eserlerin belgelenmesinde önemli bir yeri olan fotoğrafçılığın öğretilmesi amaçlanmıştır. Fotoğrafçılığın tarihi, gelişimi hakkında bilgi verildikten sonra fotoğraf makinelerinin tanıtılmasına geçilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere fotoğrafın sanatsal kullanımını öğretecek pek çok örnek gösterilecek ve temel görsel kaliteyi oluşturan etkenler ortaya konacak ve fotoğrafın çeşitli amaçlarla kullanımı öğretilecektir. Teorik olarak anlatımı yapılan derste sözü edilen materyal gösterilerek kullanımlarının kavratılmasına çalışılacaktır. Sanat Tarihi’nde eserlerin belgelenmesinde önemli bir yeri olan fotoğrafçılığın öğretilmesi amaçlanmıştır. Fotoğrafçılığın tarihi, gelişimi hakkında bilgi verildikten sonra fotoğraf makinelerinin tanıtılmasına geçilecektir.
|
1- |
Ders Konularıyla İlgili Açıklamalar Ve Ön Bilgiler.
Fotoğraf Nedir, Fotoğrafın Değeri
|
2- |
Tarihi Bilgi
|
3- |
Fotoğraf Optiği; 1-Işık Nedir, 2-Işığın Yayılması, Yansıması Ve Kırılması, 3.Aydınlatma Ve Aydınlatma Şiddeti 4-Işık Ve Renk
|
4- |
Renkli Görüntü, Işık Renk Kalitesi, Renk Isı Derecesi
|
5- |
Mercekler, Merceklerin Yakınsaklığı, Mercek Kusurları
|
6- |
Fotoğraf makinesı
|
7- |
Diyafram
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Obtüratör
|
10- |
Vizör Ve Netleştirme Sistemleri
|
11- |
Yardımcı Malzemeler
|
12- |
Aydınlatma Ve Aydınlatma İlkeleri Pozometreler
|
13- |
Arazide Fotoğraf çekim tekniklerinin öğretilmesi
|
14- |
Genel Tekrar Ve Değerlendirme.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fotoğrafın tanımını yaparak tarihsel sürecini öğrenecektir.
|
2- |
Fotoğraf çekiminde etkili olan unsurları (Işık, Işığın Yayılması, Yansıması ve Kırılması, Aydınlatma Ve Aydınlatma Şiddeti, Renk, Işık Renk Kalitesi, Renk Isı Derecesi,Mercekler, Merceklerin Yakınsaklığı, Mercek Kusurları, Diyafram, Obtüratör) öğrenerek her birini makine üzerinde gerçekleştirebilecektir.
|
3- |
Fotoğraf çekiminde kullanılan yardımcı unsurları öğrenerek kullanabilecektir.
|
4- |
Fotoğraf çekim açılarını öğrenecektir.
|
5- |
Portre çekimini öğrenecektir.
|
6- |
Makro çekimi öğrenecektir.
|
7- |
Manzara çekimini öğrenecektir.
|
8- |
Detay çekimlerini öğrenecektir.
|
9- |
Gece çekimlerini yapabilecektir.
|
10- |
Arazide Fotoğraf çekim tekniklerinin öğretilmesi
Genel Tekrar Ve Değerlendirme.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen bilgilere sahip olma, sahip olduğu bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, edindiği bilgiyi alanında kullanabilme.
|
|
2- |
Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sanat eserini tanımlayabilme, sanat eserlerine dini, mitolojik ve ikonografik açıdan bakabilme, analiz ve yorum yapabilme.
|
|
3- |
Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında bağlantı kurabilme.
|
|
4- |
Farklı dillerde yer alan epigrafik ve paleografik yazıları okuyabilme ve disiplinler arası çalışma yaparak çözümleyebilme.
|
|
5- |
Bilimsel düşünme becerisi kazanarak analitik düşünebilme.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygulayabilme, plan, kesit, izdüşümü gibi çizim tekniklerini kullanarak çizim yapabilme.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak kendini sürekli olarak yenileyebilme
|
|
9- |
Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme
|
|
10- |
Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurabilme.
|
|
11- |
Kültür varlıklarını koruma ve onarma ile ilgili edindiği bilgileri çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme, 2863 sayılı kanun çerçevesinde çalışma disiplini sağlayabilme.
|
|
12- |
Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik yöntemleri bilme ve uygulayabilme.
|
|
13- |
Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında bağlantı kurabilme.
|
|
14- |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi geliştirebilme.
|
|
15- |
İslami dönem Türk sanatının ortaya koyduğu kültürel mirası öğrenme, tanıma ve tanıtma yeteneği kazandırabilme
|
|
16- |
Tarih öncesi devirler dahil, Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgilendirme ve değişen üslupları tanıyabilme yeteneği kazandırabilme.
|
|
17- |
Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilendirebilme.
|
|
18- |
Sanat Tarihi alanında kültürel mirasın evrenselliğine inanarak kültürlere ve değerlere eşit mesafede olabilme.
|
|
19- |
Saha çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem ve teknikleri ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
20- |
Günümüzde karşılaşılan problemlerden yola çıkarak geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurup, geleceğe dair çıkarımlarda bulunabilme.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
81
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
GÖKGÖZ, Aydemir, Bütün Yönleriyle Fotoğrafçılık, İstanbul, 1985.
ERGİN, Erhan, Her Yönüyle Fotoğrafçılık Tekniği, İstanbul, 1989.
KATE, Linda, A dan Z ye Fotoğrafçılık, İstanbul, 1994.
|
|