Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Fizikokimya problemlerinin çözümü için gerekli olan uygulamalı matematik konularının örnekleriyle öğretilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Fizikokimya için gerekli genel matematik konularının tekrarından sonra diferensiyel denklemler, skalerler ve vektörler, matrisler ve determinantlar, operatörler, lineer ve lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü konularının fizikokimya problemlerine uygulanması.
|
1- |
Koordinat sistemleri, fonksiyonlar ve grafikler, interpolasyon ve logaritma
|
2- |
Türev, integral ve sonsuz seriler
|
3- |
Skalerler ve vektörler
|
4- |
Matrisler ve determinantlar
|
5- |
Operatörler
|
6- |
Lineer ve lineer olmayan denklem sistemlerinin çözümü
|
7- |
Birinci ve ikinci dereceden diferansiyel denklemler
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
İkinci dereceden diferansiyel denklemler: Bazı özel fonksiyonlar
|
10- |
Kısmi diferansiyel denklemler
|
11- |
Ortogonal açılımlar: Fourier analizi
|
12- |
Matrisler ve doğrusal dönüşümler
|
13- |
Matris özdeğer problemi
|
14- |
İstatistik
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fizikokimya problemlerinin çözümünü matematik metotlar uygulayarak çözebilme becerisi.
|
2- |
Fizikokimya problemlerini matematik dille ifade edebilme becerisi.
|
3- |
Sayısal çözümlemelerle ilgili programlama yapabilme becerisi.
|
4- |
Analitik çözümü olmayan problemler için uygun sayısal çözümleme metodu seçebilme yetisi.
|
5- |
Tam çözümle yaklaşık çözüm arasındaki farkı anlama.
|
6- |
İstatistik analiz konusunda beceri sahibi olma.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
20
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Kimyacılar İçin Uygulamalı Matematik, James R. Barrante (Çeviren: Zeki Büyükmumcu), Nobel Yayın Dağıtım (2009). 2)The Chemistry Maths Book, Erich Steiner, Oxford University Press, Second Edition (2008).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Fizikokimya, Peter W. Atkins, Bilim Yayıncılık, 2. Baskı (2005). 2) Nümerik Analiz - Schaum's Outlines, Francis Scheid , (Çev.: Hilmi Hacısalihoğlu, Nobel Yayın Dağıtım (2000). 3) Uygulamalı Matematik, Abdullah Altın, Gazi Kitabevi (2011).
|
|