Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ATEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN MEHMET ATEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Türk Halk Müziği Solfeji ve Kuramı ile ilgili orta bilgileri oluşturmak.
|
Dersin tanımı
|
Geleneksel Türk Halk Müziği Nazariyatı hakkında bilgiler, Diziler, usuller ve bunların uygulama biçimlerini kapsar.
|
1- |
Kırık Hava ve Uzun Hava
|
2- |
Zeybekler
|
3- |
Barlar, Semahlar ve Halaylar, Solfej çalışması
|
4- |
Horonlar, Kaşık Oyunları ve Kaşık
|
5- |
Uzun hava, Bozlak
|
6- |
Divan
|
7- |
Barak Havası, Solfej çalışması
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
Gurbet Havası
|
11- |
Arguvan Havası
|
12- |
Yol Havası ve Solfej çalışması
|
13- |
Solfej Çalışması
|
14- |
Maya
|
15- |
Sınava yönelik genel tekrar
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türk Halk Müziğinde Kırık hava türlerini öğrenir
|
2- |
Türk Halk Müziğinde Uzun hava türlerini öğrenir
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TRT THM Repertuarı Emnalar, A , (1998) Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı, Ege Üniversitesi Basımevi,ISBN: 975-96687-0-X Izmir Akdoğu, O , (2003) Türk Müziği’nde Türler ve Biçimler, ISBN: 975-95066-0-2, Izmir Altınay, R , (2004) Cumhuriyet Döneminde Türk Halk Müziği, Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri, Izmir Özbek, M , (1981) Folklor ve Türkülerimiz, Ötüken Neşriyat A.Ş, ISBN: 975-437126-1, İstanbul
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Büyükyıldız, Z, (2009) Türk Halk Müziği – Ulusal Türk Müziği, Papatya Yayıncılık Eiğitim, ISBN: 978-605-4220-04-5, İstanbul
|
|