Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİ Birinci düzey FBO 306 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmen adaylarının bilimsel muhakeme becerileri ve fen eğitimiyle ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak
Dersin tanımı Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi; bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi; soyut işlemler dönemi özellikleri; değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.); ilişkisel düşünme; kombinasyonel düşünme; olasılıklı düşünme; orantısal düşünme; hipotetik düşünme; tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme; fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri.

Dersin içeriği
1- • Bilimsel bilgi, fen okuryazarlığı, fen okuryazarlığı ve beceri ilişkisi
2- • Bilimsel muhakeme, bilimsel muhakeme türleri, bilimsel muhakeme biçimleri, bilimsel muhakeme için ön koşullar
3- • Analojik düşünme becerisi, örnek fen etkinlikleri
4- • Bilgi işlemsel düşünme becerisi, örnek fen etkinlikleri
5- • Yansıtıcı düşünme becerisi, örnek fen etkinlikleri
6- • Yaratıcı düşünme becerisi, örnek fen etkinlikleri
7- • Eleştirel düşünme becerisi, örnek fen etkinlikleri
8- • Orantısal ve olasılıklı düşünme becerileri, örnek fen etkinlikleri
9- • Kombinasyonel ve korelasyonel düşünme becerileri, örnek fen etkinlikleri
10- • Değişkenleri değiştirme ve kontrol etme becerisi, örnek fen etkinlikleri
11- • Günlük yaşam ve bilimsel muhakeme
12- • TGA ile bilimsel muhakeme becerilerinin geliştirilmesi, örnek fen etkinlikleri
13- • Argümantasyon ile bilimsel muhakeme becerilerinin geliştirilmesi, örnek fen etkinlikleri
14- -
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- • Bilimsel bilgi, fen okuryazarlığı, fen okuryazarlığı ve beceri ilişkisini bilir. • Bilimsel muhakeme, bilimsel muhakeme türleri, bilimsel muhakeme biçimleri, bilimsel muhakeme için ön koşulları bilir. • Analojik düşünme becerisini bilir. Örnek fen etkinlikleri hazırlar. • Bilgi işlemsel düşünme becerisini bilir. Örnek fen etkinlikleri hazırlar.
2- • Yansıtıcı düşünme becerisini bilir. Örnek fen etkinlikleri hazırlar.
3- • Yaratıcı düşünme becerisini bilir. Örnek fen etkinlikleri hazırlar.
4- • Eleştirel düşünme becerisini bilir. Örnek fen etkinlikleri hazırlar.
5- • Orantısal ve olasılıklı düşünme becerisini bilir. Örnek fen etkinlikleri hazırlar.
6- • Kombinasyonel ve korelasyonel düşünme becerisini bilir. Örnek fen etkinlikleri hazırlar.
7- • Değişkenleri değiştirme ve kontrol etme becerisini bilir. Örnek fen etkinlikleri hazırlar.
8- • Günlük yaşamda bilimsel muhakeme becerilerine örnekler verir.
9- • TGA ile bilimsel muhakeme becerilerinin geliştirilmesine yönelik örnek fen etkinlikleri hazırlar.
10- • Argümantasyon ile bilimsel muhakeme becerilerinin geliştirilmesine yönelik örnek fen etkinlikleri hazırlar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar • Ateş, S. (Ed.) (2019). Bilimsel muhakeme. Palme Yayınevi. • Dökme, İ. (2019). Bilimsel muhakeme becerileri ile düşünme sanatı. Anı Yayıncılık. • Erdem, M. ve Sarsar, F. (Eds.) (2020). Dijital teknoloji aracılı düşünme öğretimi. Pegem Akademi. • Üstündağ, T. (2011). Yaratıcılığa yolculuk. Pegem Akademi.

Ders ile ilgili dosyalar