Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > ÖRGÜTLERDE İNSAN DAVRANIŞLARI VE SORUNLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖRGÜTLERDE İNSAN DAVRANIŞLARI VE SORUNLARI Üçüncü düzey İŞL 684 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET COŞKUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EBRU AYKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sözlü sunum, ödev sunumları ve makale incelemeleri
Dersin amacı Örgütlerde insan davranışlarını interdisipliner ve analitik olarak kavramak ve açıklamak
Dersin tanımı İşletmede insan davranışlarını kişisel, takımsal, grupsal ve örgütsel düzeyde analiz etmek

Dersin içeriği
1- Metodoloji ve aracı değişken analizleri
2- Planlanmış davranış teorisi
3- Mediatör değişken analizi
4- Örgütsel davranış konularının meta analizlerinin incelenmesi
5- Birey düzeyinde sorunlu davranışların tespiti ve çözüm yolları
6- Birey düzeyinde sorunlu davranışların tespiti ve çözüm yolları, makale incelemesi
7- Gruplar ve takımlar düzeyinde sorunlar ve çözüm yoları, makale incelemesi
8- Gruplar ve takımlar düzeyinde sorunlar ve çözüm yolları, örgütsel sosyoloji
9- Örgüt düzeyinde davranışsal sorunlar ve çözüm yolları
10- Örgüt düzeyinde davranışsal sorunlar ve çözüm yolları
11- Makale incelemeleri
12- Makale incelemeleri ve sunumları
13- Makale incelemeleri ve sunumları
14- Makale incelemeleri ve sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Örgütlerde psikolojik sorunların teşhisi ve öneriler
2- Örgütlerde sosyolojik sorunların teşhisi ve öneriler
3- Davranış düzlemleri itibariyle davranış farklılıklarını anlayabilme
4- Tek başına bir araştırmayı baştan sona kurgulayıp tamamlayabilme
5- Grup olarak bir çalışmayı planlayıp hazırlayabilme ve sunabilme
6- Örgütlerde insan davranışları hakkında deneyimler kazanabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 12 24
Sunum / Seminer hazırlama 7 6 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erol Eren, Örgütlerde insan davranışları
Yardımcı Kaynaklar Makaleler

Ders ile ilgili dosyalar