Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > GENEL PAZARLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL PAZARLAMA Birinci düzey TUR303 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
Dersin amacı Pazarlama ilgili temel kavram ve bilgilerle, pazarlama kavram ve uygulamasının verilmesi, aralarındaki ilişkiyi ortaya koyabilme, güncel iş pazarlama ile öğrenilen kavramlar arasındaki ilişkiyi görme.
Dersin tanımı Bu ders kapsamında, genel pazarlama kavramları, pazar bölümleme, tüketici davranışları, pazarlama araştırmaları, pazarlama bileşenleri, uluslararası pazarlama konuları ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- Genel olarak pazarlama
2- Pazar bölümlemesi, hedef pazar seçimi ve konumlandırma
3- Stratejik planlama ve pazarlama planlaması
4- Pazarlar ve tüketici davranışları
5- Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgisi
6- Ürün geliştirme
7- Fiyatlandırma
8- Ara Sınav
9- Dağıtım
10- Bütünleşik pazarlama iletişimi
11- Tutundurma bileşenleri
12- İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama
13- Küresel pazarlama
14- Hizmet pazarlaması
15- Pazarlama etiği
16- Dönem Sonu Sınavı
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel pazarlama kavramları, tüketici, pazar, pazarlama araştırması ve pazarlama bileşenleri öğrenilmiş olacaktır.
2- Pazar bölümlemesi, hedef pazar seçimi ve konumlandırma öğrenilmiş olacaktır.
3- Stratejik planlama ve pazarlama planlaması öğrenilmiş olacaktır.
4- Pazarlar ve tüketici davranışları öğrenilmiş olacaktır.
5- Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgisi öğrenilmiş olacaktır.
6- Pazarlama bileşenleri öğrenilmiş olacaktır.
7- Uluslararası pazarlama çevresi öğrenilmiş olacaktır.
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nakip, Mahir, İnci Varinli, Mustafa Gülmez (2012), Güncel Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Mucuk, İsmet (2010), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Yayıncılık, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir