Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ALMANCA DİLBİLGİSİ III |
İkinci düzey |
AÖP 201 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Almanca
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HÜSEYİN ARAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SAFİ ERBAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
-
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Dass- Cümlecikleri
|
2- |
Ob- Cümlecikleri
|
3- |
İlgi Cümlecikleri
|
4- |
Sebep Cümlecikleri
|
5- |
Şart Cümlecikleri
|
6- |
(Konssesiv) Kabul Cümlecikleri
|
7- |
Sonuç Cümlecikleri
|
8- |
Tarz Cümlecikleri
|
9- |
Zaman Cümlecikler
|
10- |
-
|
11- |
-
|
12- |
-
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Dass ve Ob'lu yancümlecikleri analiz edebilecektir. 1.1. Dass cümleciğini açıklar.
1.2. Ob Cümleciğini açıklar.
|
2- |
İlgi yan cümlecikleri analiz edebilecektir.
2.1. İlgi yan cümlecikleri açıklar.
|
3- |
Sebep bildiren yan cümlecikleri analiz edebilecektir.
3.1. "Weil, da, nun da, weshalb, weswegen" ile kurulan yan cümleleri açıklar.
3.2. "Zumal da, um so mehr als, um so+Komperativ (...) als" ile kurulan cümleleri açıklar.
|
4- |
Şart cümleciklerini analiz edebilecektir.
4.1. "Wenn, falls, sofern" ile kurulan şart cümleciklerini açıklar.
4.2. "Vorausgesetzt, dass; es sei denn, dass" ile kurulan şart cümleciklerini açıklar.
|
5- |
Kabul yan cümleciklerini açıklayabilecektir.
5.1. "Obwohl, obgleich, obschon, obzwar, auch wenn, selbst wenn" ile kurulan yan cümlecikleri açıklar.
|
6- |
Sonuç bildiren tümcecikleri analiz edebilecektir.
6.1. Mastar tümceciği açıklar.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
114
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|