Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyokimya (yüksek Lisans) > MESLEK ÇALGISI III (VİYOLONSEL)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI III (VİYOLONSEL) İkinci düzey MÜZ207.8 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ LEVENT DEĞİRMENCİOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR. AYNA ISABABAYEVA,YRD.DOÇ.DR.Levent DEĞİRMENCİOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Viyolonsel çalma sanatı ve kültürünün öğretilmesi
Dersin tanımı Derste viyolonsel icrasında teorik ve pratik bilgileri verilmektedir

Dersin içeriği
1- Üç oktavlı gam.Sağ el için alıştırma.Farklı tekniği için iki etüt.Dört pozisyonlu alıştırma.
2- Üç oktavlı gam. Sağ ve sol el için alıştırma.İki,üç etüt.
3- Üç oktavlı gam 2-4-8 legato.Arpej.Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt.
4- Üç oktavlı gam 2-4-8 legato.Arpej.Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma
5- Üç oktavlı gam farklı yaylarla. Dört pozisyonlu alıştırma.
6- Üç oktavlı gam 2-4-8 legato Arpej. Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt.
7- Üç oktavlı gam 2-4-8 legato Arpej. Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt.
8- SINAV HAFTASI
9- SINAV HAFTASI
10- Sağ el tekniği için alıştırma. Farklı tekniği için iki parça. Sonattan bir bölüm
11- Sol el tekniği için alıştırma. İki parça. 2-4-8 legato çalışması
12- İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
13- Doğru intonasyon için alıştırma. İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
14- Eşlikle icra teknikleri. İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
15- Final programı: 2,3 parça veya sonattan 1-2 bölüm.
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sağ ve sol elleri tekniklerinin gelişmesi
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Marderovsky's Cello School Suzuki's Cello School
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar