Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. BEKİR AKTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü Anlatım
|
Dersin amacı
|
Karayolu yüzey özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Karayolu yüzey özelliklerinin sürüş, konfor, güvenlik ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olmak Karayolu yüzey özellikleri ölçüm yöntemlerini ve sonuçlarının değerlendirmesini öğrenmek
|
Dersin tanımı
|
Karayollarındaki yol kaplamaları ve yüzey özelliklerinin incelenmesi
|
1- |
Yol Yüzey Özelliklerinin Genel Tanımı, Enine ve Boyuna Geometrik Düzgünlüğün Belirlenmesi
|
2- |
Yol Yüzey Özelliklerinin etkilediği performanslar
|
3- |
Yol Yüzey Dokusunun Tanımı:Megadoku, Makrodoku,Mikrodoku ve Bunların Üstyapı Performansı Üzerindeki Etkileri
|
4- |
Yol Yüzey Dokusunun Tanımı:Megadoku, Makrodoku,Mikrodoku ve Bunların Üstyapı Performansı Üzerindeki Etkileri
|
5- |
Yol Yüzey Dokusu:Megadoku,Makrodoku,Mikrodoku Ölçümü,Yol Yüzey Dokusu ile İlgili Uluslar arası Şartnameler
|
6- |
Yol Yüzey Özelliklerinin Karayolu Güvenliği Üzerindeki Etkileri
|
7- |
Yol Yüzey Özelliklerinin Sürüş Konforu Üzerindeki Etkileri
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Yol Yüzey Özelliklerinin Maliyet Üzerindeki Etkileri
|
10- |
Yol Yüzeyi Geometrik Düzgünlüğü ile İlgili Uluslararası Deneysel Çalışmalar,Uluslararası Geometrik Düzgünlük İndeksinin (IRI) Belirlenmesi
|
11- |
Yol Yüzey Dokusu ve Kayma Direnci Ölçüm Sistemlerinin Harmonizasyonu,Uluslararası Kayma Direnci İndeksinin (IFI) Belirlenmesi
|
12- |
Mevcut Üstyapı Yüzeylerinin İyileştirilme Yöntemleri,Yol Yüzey Özellikleri Açısından Yeni Üstyapı Tipleri
|
13- |
Yol Yüzey Özelliklerinin Türkiye Açısından Değerlendirilmesi
|
14- |
Geleceğe Yönelik Yapılmakta olan ve Yapılacak Araştırmaların İncelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Karayolu kaplamaları ve önemi hakkında bilgi edinir.
|
2- |
Kaplama Yüzey özelliklerinin önemini anlar.
|
3- |
Kaplama tipine göre yüzey özelliklerinin değişimini öğrenir.
|
4- |
Karayolu Yüzey Özellikleri ile sürtünme değişimini anlar.
|
5- |
Karayolu Yüzey Özellikleri ile drenaj değişimini anlar.
|
6- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
30
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
3
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
25
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|