Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > MAKROSKOBİK TEŞHİS-1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKROSKOBİK TEŞHİS-1 Üçüncü düzey VPT 608 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LATİFE ÇAKIR BAYRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yard. Doç. Dr. Duygu YAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Nekropsi sırasında karşılaşılan lezyonların değerlendirilmesinde ve benzer lezyonlara sahip hastalıklardan ayırt edilmesinde dikkat edilmesi gerekenler anlatılacaktır
Dersin tanımı Nekropsi sırasında karşılaşılan lezyonların değerlendirilmesinde ve benzer lezyonlara sahip hastalıklardan ayırt edilmesinde dikkat edilmesi gerekenler anlatılacaktır

Dersin içeriği
1- Laboratuvar güvenliğinin sağlanması
2- Genel tanı yöntemleri
3- Makroskobik değerlendirme
4- Nekroskobik inceleme ve yaklaşım
5- Lezyon bilgisi
6- Lezyon özellikleri
7- Postmortal morfolojik değişiklikler
8- Kalitatif özellikler
9- Kantitatif özellikler
10- Anamnez ve önemi
11- Materyal alma ve saklama yöntemleri
12- Materyal alma ve saklama yöntemleri
13- Laboratuvarlara materyal gönderme
14- Laboratuvarlara materyal gönderme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Makroskobik tanı hakkında bilgi sahibi olmak
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Patoloji, Milli Ü., Hazıroğlu R. (2000). 1. cilt medipres, Ankara
Yardımcı Kaynaklar K.V.F. Jubb, P. C. Kennedy,N. Palmer (1992). Pathology of Domestic Animals volume 3. 4thedition. Academic Pres Inc

Ders ile ilgili dosyalar