Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > GEN TERAPİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GEN TERAPİ Birinci düzey VZT 665 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KORHAN ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersin veriliş şekli Teorik Anlatım
Dersin amacı Gen terapi hakkında bilgi verir.
Dersin tanımı Gen terapi

Dersin içeriği
1- Tarihsel gelişimi
2- DNA ve RNA yapı ve fonksiyonları
3- Gen yapı ve fonksiyonları
4- Genetik varyantların tipleri
5- Polimorphizim seleksiyonları
6- Farmakogenetik ölçütler
7- Aday gen ve tüm genom yaklaşımları
8- Vize Sınavı
9- Farmakogenetik ve Yeni ilaç geliştirilmesi
10- Ekogenetik
11- İlaç etkisinde görülen genetik farklılıklar
12- -İlaç cevabı değişen kalıtsal hastalıklar
13- Farmakogenetikte kullanılan moleküler teknikler I
14- Farmakogenetikte kullanılan moleküler teknikler II
15- Farmakogenetikte kullanılan moleküler teknikler II
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarihsel gelişim hakkında bilgi sahibi olur.
2- DNA ve RNA yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
3- Gen yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
4- Genetik varyantların tipleri hakkında bilgi sahibi olur.
5- Polimorfizm seleksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
6- Farmakogenetik ölçütler hakkında bilgi sahibi olur.
7- Aday gen ve tüm genom yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur.
8- İlaç etkisinde görülen genetik farklılıklar hakkında bilgi sahibi olur.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York 2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005 3- Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar