Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Biyoloji (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ II İkinci düzey VHB 852 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EROL BAYTOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK, Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ, Prof. Dr. Osman KÜÇÜK, Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş.Gör. Eray AKTUĞ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sunum
Dersin amacı Uzmanlık alan dersi,tez danışmanı olduğu lisansüstü öğrencilerinin tez dönemi süresince bilgi,beceri ve tutum kazanmasını sağlamak amacıyla açılır.
Dersin tanımı Lisansüstü düzeyde araştırma konusunun tez çalışması olarak belirlenip tez projesinin hazırlanması,tezin materyal,metot,literatür bilgileri ve diğer araştırma konularının danışmanla birlikte düzenlenmesi ve hazırlanmasını içerir.

Dersin içeriği
1- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
2- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
3- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
4- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
5- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
6- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
7- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
8- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
9- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
10- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
11- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
12- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
13- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
14- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirmek
2- Alanı ile karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözmek
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek
4- Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
5- Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenmek
6- Araştırma sonuçlarının yayın haline getirme kurallarını öğrenmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erol Alaçam. (1995). Bilimsel Etkinlik ve Yayım. TÜBİTAK Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar İnternet Erişimi

Ders ile ilgili dosyalar