Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Birinci düzey |
REK303 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇELENK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Alanında Araştırma Yapabilecek Teorik Ve Uygulama Becerisi Kazandırma,
|
Dersin tanımı
|
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması,
|
1- |
Araştırma Dizaynı,
|
2- |
Bilimsel Bilgiler,
|
3- |
Araştırma Sorusu,
|
4- |
Hedeflerin ve Gönüllülerin Belirlenmesi,
|
5- |
Araştırmanın Değişkenleri Evren ve Örneklem,
|
6- |
Araştırmanın bilimsel altyapısı,
|
7- |
Araştırmanın material ve metodu,
|
8- |
Araştırmanın material ve metodu,
|
9- |
Kaynakça Yazımı + Ara Sınav
|
10- |
Araştırma Önerisi Hazırlama,
|
11- |
Araştırma Önerisinin Sunumu,
|
12- |
Araştırma Önerisinin Sunumu,
|
13- |
Araştırma Esnasında Karşılaşılan Problemler,
|
14- |
Araştırma Esnasında Karşılaşılan Problemler,
|
15- |
Yarıyıl Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bilimsel Araştırma yapabilir,
|
2- |
Tez Yazma Tekniklerini kullanabilir,
|
3- |
Makale Yazma Tekniklerini kullanabilir,
|
4- |
Araştırma makalesi yazma teknikleri kullanabilir,
|
5- |
Derleme makale yazma teknikleri kullanabilir,
|
6- |
Rapor Yazma Tekniklerini kullanabilir,
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
2
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
78
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kuş, E., (2003) Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, ISBN:975-6376-01-5, Ankara. Yıldırım, A. & Simsek, H. (2003) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seckin Yayincilik, ISBN: 975-347-248-X, Ankara. Day, R.A.,(2001) Bilimsel Bir Makale, Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, TUBITAK, ISBN: 975-403-175-4, Ankara. Arseven, A.A (2001) Alan Araştırma Yöntemi, Gündüz Yayıncılık, ISBN: 975-6859-22-9, Ankara Ekiz, D., (2003) Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Anı Yayıncılık, ISBN: 975-6376-00-7, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Berry, A., (2003) Bilimin Arka Yüzü, TUBITAK, ISBN:975-403-059-6, Ankara Barzun, J. & Graff, H.F. (2001) Modern Araştırmacı, TUBITAK, ISBN: 975-403-055-3, Ankara Arıcı, H., (1997) İstatistik Yöntemler ve Uygulamalar, Meteksan A.Ş. ISBN:975-7746-31-2, Ankara. Baykul, Y., (1997) İstatistik Metodlar ve Uygulamalar, Anı Yayıncılık. ISBN:6956-12-7, Ankara. Çakır, F., (2000) Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Basım Yayım Dağıtım. Ebdon, D., (1992) Statistics in Geography, ISBN: 0-631-13688-6, Blackwell, Oxford. UK.
|
|