Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > ISI GEÇİŞİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ISI GEÇİŞİ-II Birinci düzey MM 316 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. Buket TURGUT
Dersin veriliş şekli SINIFTA YÜZYÜZE, PROBLEMLERLE UYGULAMALI OLARAK
Dersin amacı Isı taşınımı, Isı Değiştiricileri, Kaynama ve Yoğuşma, Kütle Geçişi ile alakalı temel bilgilerin verilmesi ve uygulamalarının yapılması.
Dersin tanımı Isı taşınımı, Isı Değiştiricileri, Kaynama ve Yoğuşma, Kütle Geçişi ile alakalı temel bilgilerin verilmesi ve uygulamalarının yapılması.

Dersin içeriği
1- Genel ısı geçişi denklemlerinin hatırlatılması ve ısı taşınımına giriş
2- Doğal taşınım
3- Zorlanmış taşınım
4- Boyutsuz sayılar ve reynolds benzerliği
5- Borularda ve boru demetlerinde akış
6- Borularda ve boru demetlerinde akış
7- Buharlaşma ve yoğuşma
8- Buharlaşma ve yoğuşma
9- ara sınav
10- Isı değiştiricileri
11- LOSF ve Tesirlilik yöntemleri
12- Isı geçişi ve kütle geçişi arasındaki benzerlikler
13- Kütle geçişi
14- Taşınım ve difüzyon yoluyla kütle geçişi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Isı taşımı ile ilgili problemleri tespit edebilme, bağıntılarını ortaya koyabilme ve çözebilme
2- Isı değiştiricisi problemlerini çözebilme ve ısı değiştiricisi tasarım parametrelerini öğrenme
3- Kütle transferi ile ısı transferi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları öğrenme
4- Boyutsuz sayılar ve boyut analizi yapabilme
5- Kütle transferi problemlerini çözebilme
6- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
7- Isı geçişi problemleri ile alakalı matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
8- Isı geçişi problemleri ile alakalı karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
9- Isı geçişi problemleri ile alakalı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 3 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ISI VE KÜTLE GEÇİŞİNİ TEMELLERİ, FRANK D. INCROPERE
Yardımcı Kaynaklar ISI TRANSFERİ, SADIK KAKAÇ

Ders ile ilgili dosyalar