Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EMG-II |
Üçüncü düzey |
ENF 220 |
|
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR.ÖĞRETİM ÜYESİ AYŞE ÇAĞLAR SARILAR,ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
EMG hakkında bilgi vermek ve öğrencileri EMG uygulamasını yapabilecek düzeye getirmek
|
Dersin tanımı
|
Elektronöromiyografi
|
1- |
Motor Ünit Kavramı
|
2- |
EMG'nin teknik özellikleri
|
3- |
MÜP süreleri ve şekilleri
|
4- |
Kas lifi yapısı
|
5- |
Spontan aktiviteler
|
6- |
Giriş aktivitesi
|
7- |
Maksimal kası örneği
|
8- |
Sinir iletim teknikleri
|
9- |
Motor sinir iletim hızı ölçümü
|
10- |
Duysal sinir iletim hızı ölçümü
|
11- |
Periferik sinir iletim bozuklukları
|
12- |
Tuzak nöropatiler
|
13- |
Karpal Tünel Sendromu
|
14- |
Kübital Tünel Sendromu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Motor nöron elektrofizyolojisini öğrenmek
|
2- |
MÜP sürelerini öğrenmek
|
3- |
Miyojenik ve nörojenik EMG özelliklerinin ayırımını yapabilmek
|
4- |
Motor sinir iletim hızlarını ölçebilmek
|
5- |
Duysal sinir iletim hızlarını ölçebilmek
|
6- |
Spontan aktiviteleri ayırd edebilmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Klinik Elektromiyografi, Cumhur Ertekin Electrodiagnosis in Clinical Neurology, Michael J. Aminoff Clinical Electromyography, Shin J. OH
|
|