Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ARMAĞAN AYTUĞ YÜRÜK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve interaktif (tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler)
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; akademik okur yazarlığı ve eleştirel düşünmeyi öğreterek akademik metinlerin tanıtmak ve hazırlanmasında kullanılabilecek yazılımları öğretmektir
|
Dersin tanımı
|
Bu ders; öğrencilerin bilimsel metinlere ulaşımını, bu metinlerin değerlendirmelerini ve yorumlanmalarını sağlar, bilimsel metinleri hazırlarken yararlanabileceği akademik yazılımları öğretir.
|
1- |
Ders Tanıtımı ve Proje Ödevi
|
2- |
Bilimsel metinlere ulaşım- Kütüphane ve veri tabanı araştırması
|
3- |
Makale türleri ve bölümleri
|
4- |
Eleştirel okuma
|
5- |
Kaynak gösterim kuralları
|
6- |
Sunum hazırlama kuralları
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Bilimsel metinlerde etik ve yasal standartlar
|
9- |
Office
|
10- |
SPSS
|
11- |
BeBİS/ NutrIO - WHO Anthro
|
12- |
Graphpad - Endnote
|
13- |
Proje Sunumu
|
14- |
Proje Sunumu
|
15- |
Proje Sunumu
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Akademik metinlerde eleştirel okuma yetileri gelişir.
|
2- |
Bilimsel makale bölümlerini ve bu bölümlerin yazım tekniklerini öğrenir.
|
3- |
Akademik sunumun nasıl yapılacağını kavrar.
|
4- |
Akademik sunum hazırlama ve sunma yetileri gelişir.
|
5- |
Bilimsel metinlerde etik standartları ve intihal türlerini öğrenir.
|
6- |
Bilimsel metinlerin hazırlanmasında kullanılabilecek akademik yazılımları öğrenir.
|
7- |
Akademik araştırma yapma, yürütme ve raporunu hazırlayıp sunma konusunda tecrübe kazanır.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2. https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search3. https://www.sciencedirect.com/
4. https://scholar.google.com/scholar?hl=tr&as_sdt=0%2C5&q=&btnG=
5. Kapoor S, Sikka P, Saxena K. Publication of research article: an art or science? Ann Med Health Sci Res. 2013;3:96-8.
6. Dixon N. Writing for publication--a guide for new authors. Int J Qual Health Care. 2001;13:417-21.
7. Szklo M. Quality of scientific articles. Rev Saude Publica. 2006;40:30-5.
8. Nitelikli bilimsel makale yazım kılavuzu TÜBİTAK: https://ulakbim.tubitak.gov.tr/sites/images/Ulakbim/eyes2_yazar_1.pdf
Medical Writing [electronic resource] : A Guide for Clinicians, Educators, and Researchers / Taylor, Robert B. ; by Robert B. Taylor.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|