Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > AKADEMİK OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKADEMİK OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ Birinci düzey BES 219 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ARMAĞAN AYTUĞ YÜRÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve interaktif (tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler)
Dersin amacı Bu dersin amacı; akademik okur yazarlığı ve eleştirel düşünmeyi öğreterek akademik metinlerin tanıtmak ve hazırlanmasında kullanılabilecek yazılımları öğretmektir
Dersin tanımı Bu ders; öğrencilerin bilimsel metinlere ulaşımını, bu metinlerin değerlendirmelerini ve yorumlanmalarını sağlar, bilimsel metinleri hazırlarken yararlanabileceği akademik yazılımları öğretir.

Dersin içeriği
1- Ders Tanıtımı ve Proje Ödevi
2- Bilimsel metinlere ulaşım- Kütüphane ve veri tabanı araştırması
3- Makale türleri ve bölümleri
4- Eleştirel okuma
5- Kaynak gösterim kuralları
6- Sunum hazırlama kuralları
7- Ara sınav
8- Bilimsel metinlerde etik ve yasal standartlar
9- Office
10- SPSS
11- BeBİS/ NutrIO - WHO Anthro
12- Graphpad - Endnote
13- Proje Sunumu
14- Proje Sunumu
15- Proje Sunumu
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akademik metinlerde eleştirel okuma yetileri gelişir.
2- Bilimsel makale bölümlerini ve bu bölümlerin yazım tekniklerini öğrenir.
3- Akademik sunumun nasıl yapılacağını kavrar.
4- Akademik sunum hazırlama ve sunma yetileri gelişir.
5- Bilimsel metinlerde etik standartları ve intihal türlerini öğrenir.
6- Bilimsel metinlerin hazırlanmasında kullanılabilecek akademik yazılımları öğrenir.
7- Akademik araştırma yapma, yürütme ve raporunu hazırlayıp sunma konusunda tecrübe kazanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ 2. https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search 3. https://www.sciencedirect.com/ 4. https://scholar.google.com/scholar?hl=tr&as_sdt=0%2C5&q=&btnG= 5. Kapoor S, Sikka P, Saxena K. Publication of research article: an art or science? Ann Med Health Sci Res. 2013;3:96-8. 6. Dixon N. Writing for publication--a guide for new authors. Int J Qual Health Care. 2001;13:417-21. 7. Szklo M. Quality of scientific articles. Rev Saude Publica. 2006;40:30-5. 8. Nitelikli bilimsel makale yazım kılavuzu TÜBİTAK: https://ulakbim.tubitak.gov.tr/sites/images/Ulakbim/eyes2_yazar_1.pdf Medical Writing [electronic resource] : A Guide for Clinicians, Educators, and Researchers / Taylor, Robert B. ; by Robert B. Taylor.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar