Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
INTERNATIONAL ECONOMICS II |
Birinci düzey |
B-İKT324 |
Zorunlu |
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İkt. 102 İktisada Giriş II veya İkt. 104 Introduction to Economics II
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SALİH ÇAĞRI İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Dr. SALİH ÇAĞRI İLKAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik açıklamalar öğretim üyesi tarafından yapılacaktır. Teorik açıklamalar ışığında güncel gelişmelerin tartışılması öğrencilerin de katılımı ile gerçekleşecektir.Bu nedenle, öğrencilerin güncel verileri ve gelişmeleri okuyarak derse katılmaları gerekmektedir.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, uluslararası ekonomik ilişkileri, mal ve faktör akımlarını, döviz kuru sistemlerini, ekonomik entegrasyonları öğrencilere tanıtmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders dış ticaret teorileri,faktör akımlarını, döviz piyasasını ve döviz işlemlerini, entegrasyon hareketlerini içermektedir.
|
1- |
Uluslararası ticaret teorisi. Ricardo modelinin tanıtımı.
|
2- |
Hecksher Ohlin Modeli. Faktör donatımı ve üretim yapısı arasındaki ilişki. Faktör fiyatlarının eşitlenmesi teoremi.
|
3- |
Yeni dış ticaret teorileri. Nitelikli işgücü teorisi. Teknolojik açık teorisi.Endüstri-içi ticaret teorisi. Tercihlerde benzerlik teorisi.
|
4- |
Ekonomik büyüme ve dış ticaret. Teknolojinin ekonomik büyüme üzerindeki etkisi.
|
5- |
Dış ticaret politikası, gümrük tarifeleri ve tarifelerin ekonomik etkileri.
|
6- |
Dış ticaretin liberalizasyonu. GATT, WTO, ve ekonomik entegrasyonlar (EFTA, NAFTA, AB...).
|
7- |
Döviz piyasası. Döviz kuru. Devalüasyon. Dış denge.
|
8- |
Vize
|
9- |
Ödemeler bilançosu. Cari işlemler hesabı, sermaye hesabı
|
10- |
Ekonomik entegrasyonlar. Gümrük birliği, ortak pazar ve parasal birlik.
|
11- |
Uluslararası faktör hareketleri. Kısa ve uzun vadeli faktör akımları.
|
12- |
Uluslararası sermaye hareketler, Kısa ve uzun vadeli akımlar.
|
13- |
Teknoloji akışı. Teknolojik açık.teknolojik gelişme ve ekonomik büyüme.
|
14- |
Türkiye''nin dahil olduğu ekonomik entegrasyonlar.
|
15- |
Türkiye ve AB ilişkileri.
|
16- |
Final
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, uluslararası ekonomik ilişkilerin içeriğini açıklar.
|
2- |
Ülkelerin neden dış ticaret yaptıkları konusunu tartışır.
|
3- |
Uluslararası faktör akımlarının gerekçelerini tartışır.
|
4- |
Ülkeleri entegrasyonlara iten nedenler ve entegrasyon türlerini açıklar.
|
5- |
Ülkelerarası dış ticareti açıklayan klasik ve modern teorilerin farklarını tartışır.
|
6- |
Dış ticaretin lehte küreselleşme üzerindeki etkilerini açıklar.
|
7- |
Ödemeler dengesi bilançosunun yapısını ve alt kalemlerini analiz eder.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
123
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Paul R. Krugman, Maurica Obstfeld, Marc Melitz International Economics.Theory and Policy, 9th edition.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|