Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Elektrik ve Elektroniği > LOJİK DEVRELERE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LOJİK DEVRELERE GİRİŞ Birinci düzey HEE 113 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEDA ARIK HATİPOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ NURCAN SARIKAYA BAŞTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim verilir.
Dersin amacı Dersin amacı, temel lojik yapılar ve çalışmaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bu ders, temel seviyede lojik devrelere giriş konularını kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Dijital ve Analog sistem tanımları, birbirleri arasındaki farklar ve kullanıldıkları sistemler;
2- Sayı Sistemleri; Desimal, binary, oktal ve hexadesimal sayı sistemleri, sayı sistemleri arasındaki dönüşümler ve aritmetik işlemler;
3- Pozitif ve negatif mantık, TTL-CMOS mantık aileleri ve karakteristikleri, fan-in&fan-out;
4- Lojik sistemlerin temeli;
5- Lojik kapılar ve sembolleri;
6- Boolean cebri;
7- Lojik devrelere giriş;
8- Cebirsel sadeleştirme, minterm–maxterm açılımları, doğruluk tabloları;
9- Cebirsel ifadelerin tanımlanmasında oluşan problemler;
10- Karnaugh diyagramları;
11- NAND ve NOR kapıları;
12- Mantık diyagramlarının yorumlanması;
13- Dijital-analog dönüştürücüler;
14- Analog-dijital dönüştürücüler;
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu ders sonunda öğrenci, analog ve sayısal sistemler hakkında bilgi edinir ve yapılar hakkında örnekler verir.
2- Bu ders sonunda öğrenci, sayı sistemleri hakkında bilgi edinir, sayı sistemlerini birbirleri arasında dönüştürür ve problemler çözer.
3- Bu ders sonunda öğrenci, boolean cebri kurallarını öğrenir, örnekler üzerinde uygular ve çözer.
4- Bu ders sonunda öğrenci, lojik devre elemanlarını öğrenir, devre tasarımında kullanır ve lojik devre çizer.
5- Bu ders sonunda öğrenci, karnaugh diyagramlarını öğrenir ve lojik devre tasarımında uygular.
6- Bu ders sonunda öğrenci, NAND ve NOR lojik devre elemanlarını öğrenir ve sadece bu elemanlar ile lojik devre çizer.
7- Bu ders sonunda öğrenci, analog ve sayısal dönüştürücüler hakkında bilgi edinir, analog ve sayısal bilgiyi birbiri arasında dönüştürür.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2- Havacılık operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
3- Bakım uygulamaları için gerekli olan modern teknik doküman ve araçları seçip ve kullanabilir.
4- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ulusal ve uluslararası havacılık otoriteleri tarafından belirlenen yönerge ve/veya üretici talimatları doğrultusunda uygular, sorunları tanımlar ve uygun düzeltici eylemde bulunabilir.
5- Bilgiye erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
6- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7- Ekip bilincine sahiptir ve gerektiğinde ekip üyeleriyle koordineli çalışabilir.
8- Ulusal ve uluslararası havacılık çevrelerinde alanı ile ilgili bakım kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
9- Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanları arşivleyebilir ve güncel olarak takip eder.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle hava yolu ulaştırması konusunda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilmek ve kendini sürekli yenileyebilmek, alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
11- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
12- Teknik resim bilgisini uygulamada etkin kullanır.
13- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izler, alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar ve sorunlara çözüm önerileri geliştirir, düşüncelerini yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
14- Türkçe ve İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanır.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
16- Hava ulaştırma sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre ve iş güvenliği koruma konusunda ve bakım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilince sahiptir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1)Sayısal Tasarım, Yazar: M. MORRIS MANO 2)Aircraft Digital Electronic and Computer Systems:Principles, Operation and Maintenance, Yazar: MIKE TOOLEY 3)Mantık Devreleri, Yazar: HÜSEYİN EKİZ 4)Total Training Support (TTS), EASA PART 66, Module 5.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar