Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı ülkemizdeki soğanlı ve yumrulu bitki gruplarını tanıtmak ve bu bitkilerin tarımı hakkında ayrıntılı bilgiler sunmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, ülkemizde yaygın bulunan soğan ve yumrulu gruba giren bitkilerin yetişticiliği, kullanım alanları, iklim ve toprak istekleri hakkında genel bilgiler sunulur.
|
1- |
Soğanlı ve yumrulu bitkilerin önemi
|
2- |
Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkilerin botanik sınıflandırılması
|
3- |
Soğanlı ve yumrulu bitkilerin genel özellikleri
|
4- |
Liliaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
|
5- |
Liliaceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
|
6- |
Ranunculaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
|
7- |
Arasınav
|
8- |
Ranunculaceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
|
9- |
Araceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
|
10- |
Araceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
|
11- |
Iridaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
|
12- |
Iridaceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
|
13- |
Diğer bitki familyalarında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri
|
14- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkileri tanır
|
2- |
Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkilerin önemini bilir
|
3- |
Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkilerin botanik sınıflandırılmasını bilir
|
4- |
Liliaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
|
5- |
Araceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
Iridaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
|
7- |
Ranunculaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
|
|
2- |
Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
|
|
4- |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
|
|
5- |
Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
|
|
6- |
Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
|
|
7- |
Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
|
|
8- |
Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
|
|
9- |
Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
|
|
10- |
Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
|
|
11- |
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
|
|
12- |
Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
|
|
13- |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
|
|
14- |
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
|
|
15- |
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
3
|
30
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
192
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TÜRKİYE''NİN SOĞANLI-YUMRULU BİTKİLERİ DERS NOTLARI
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TÜRKİYE''NİN SOĞANLI-YUMRULU BİTKİLERİ DERS NOTLARI
|
|