Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarla Bitkileri (y.l.) > TÜRKİYE'NİN SOĞANLI-YUMRULU BİTKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE'NİN SOĞANLI-YUMRULU BİTKİLERİ İkinci düzey TAB 536 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı ülkemizdeki soğanlı ve yumrulu bitki gruplarını tanıtmak ve bu bitkilerin tarımı hakkında ayrıntılı bilgiler sunmaktır.
Dersin tanımı Bu derste, ülkemizde yaygın bulunan soğan ve yumrulu gruba giren bitkilerin yetişticiliği, kullanım alanları, iklim ve toprak istekleri hakkında genel bilgiler sunulur.

Dersin içeriği
1- Soğanlı ve yumrulu bitkilerin önemi
2- Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkilerin botanik sınıflandırılması
3- Soğanlı ve yumrulu bitkilerin genel özellikleri
4- Liliaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
5- Liliaceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
6- Ranunculaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
7- Arasınav
8- Ranunculaceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
9- Araceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
10- Araceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
11- Iridaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
12- Iridaceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
13- Diğer bitki familyalarında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri
14- Yarıyıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkileri tanır
2- Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkilerin önemini bilir
3- Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkilerin botanik sınıflandırılmasını bilir
4- Liliaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
5- Araceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
6- Iridaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
7- Ranunculaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2- Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3- Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4- Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5- Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7- Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9- Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10- Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11- Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12- Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13- Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14- Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15- Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 3 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TÜRKİYE''NİN SOĞANLI-YUMRULU BİTKİLERİ DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar TÜRKİYE''NİN SOĞANLI-YUMRULU BİTKİLERİ DERS NOTLARI

Ders ile ilgili dosyalar