Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > ANALOG TÜMDEVRE TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANALOG TÜMDEVRE TASARIMI Birinci düzey EM 433 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ENİS GÜNAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ENİS GÜNAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Analog devre tasarım teknikleri kullanılarak temel tümdevre mimarisinin tanıtılması.      
Dersin tanımı Tümdevrelerde bulunan akım aynası. Akımve voltaj kaynakları, aktif yükler, kazanç katı, çıkış katı, dC seviye kaydırma ve tümdevre tasarımı ile ilgili bilgisayar benzetim programlarının öğretilmesi. 

Dersin içeriği
1- Akım aynaları ve akım kaynakları.
2- Akım aynaları ve akım kaynakları.
3- Voltaj kaynakları.
4- DC seviye kaydırma devreleri. 
5- Emiter kuplajlı fark kuvvetlendiricileri. 
6- Emiter kuplajlı fark kuvvetlendiricileri. 
7- Tüm devrelerde aktif yük. 
8- Tüm devrelerde aktif yük. 
9- Tüm devrelerde kazanç ve çıkış katı.
10- Tüm devrelerde kazanç ve çıkış katı.
11- Tümdevrelerde gürültü
12- Tümdevrelerde gürültü
13- Tüm devre tasarımında bilgisayar benzetim programları  
14- Tüm devre tasarımında bilgisayar benzetim programları  
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. 
2- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 2 5
Ödev 1 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı H. Hakan Kuntman., “Analog Tümdevre Tasarımı” Sistem Yayıncılık, 1992. A.S. Sedra, K. C. Smith., “ Microelectronic Circuits” Oxford Uni. Press, 1998. 
Yardımcı Kaynaklar M.H. Rashid.,”SPICE for Circuits and Electronics Using Pspice” Prentice-Hall Inc., 1990.  

Ders ile ilgili dosyalar