Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLKÇAĞ TARİHİ I |
İkinci düzey |
TAR 111 |
|
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Hasan Ali Şahin
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Hasan Ali Şahin
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
tarih Öğrencisine ilk insanlardan itibaren meydana getirilmiş olan medeniyetleri tanıtmak, günümüz uygarlığının kökenlerini öğretmek ve uygarlığın gelişim evrelerini göstermek
|
Dersin tanımı
|
Neolitik devirden itibaren Anadolu’da kurulan medeniyetler, eski Bronz Çağı’nda şehirleşmenin yayılışı, koloni devrinde ticaretin gelişmesi ve Anadolu’da ilk mekan birliğinin kuruluşu
|
1- |
Anadolu’da ilk insan izleri,
Paleolotik ve Mezolitik döneme ait mağaralar
|
2- |
Neolitik Devirde köylerin kuruluşu ilk, tarım, hayvancılık, ticaret, iş bölümü
|
3- |
Kalkolitik çağda taşla birlikte bakırın kullanımı ve bu döneme ait yerleşim yerleri
|
4- |
Eski Bronz Çağı’nda kentleri gelişimi, madencilik, dokumacılık ve ilk hanedanlar
|
5- |
Eski Mezopotamya'da kurulan medeniyetler, Sumer, Akad, Asur-Babil uygarlığı
|
6- |
Eski Mezopotamya'da yazı, hukuk, edebiyat, mit ve sanat
|
7- |
Eski Mısır Uygarlığı
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Asur ticaret Kolonileri Devri’nde varlığını sürdüren krallıklar ve birbirleriyle olan mücadeleleri Anadolu’nun tarihi devirlere girişi, yazı, ticaret hukuku,
|
10- |
M.Ö. II. bin yılda Hititlerin Ortaya çıkışı ve bazı kentlerde idareyi ele almaları
Kuššara krallarının Anadolu’da ilk mekan birliğini kurması
|
11- |
Kaniş krallığının yıkılışıyla birlikte Kuššara’da ilk Hitit Devletinin kuruluşu
|
12- |
I. Hattušili döneminde Hititlerin Anadolu’da hakimiyeti tesis etmeleri
|
13- |
I. Muršili döneminde Haleb’in ve Babil’in fethi
|
14- |
Gasıp Krallar Devri’nde Hitit Devletinin gerileyişi
|
15- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
bu dersin sonunda öğrenciler insanoğlunun tarih öncesi çağlarda nasıl ayakta kalabilme becerisi kazandığını öğrenmiş olacaklar.
|
2- |
bu dersle birlikte öğrenciler insanoğlunun avcı ve toplayıcı hayattan üretime nasıl geçtiğini, köylerin nerelerde ve ne şekilde kurulduğunu öğrenmiş olacak.
|
3- |
bu dersle birlikte öğrenciler, ilk defa madenlerin nasıl keşfedilip kullanıldığını, devletin ortaya çıkışını gelişimini öğrenmiş olacak.
|
4- |
bu desin sonunda öğrenciler, ilk sülalelerin nasıl ortaya çıktığını, kentlerin etrafının nasıl surla çevrilerek insanların savunma iç güdülerinin nasıl geliştiğini öğrenecekler.
|
5- |
bu dersle birlikte öğrenciler, Mezopotamya'da Sumerlerin yazıyı nasıl icat ederek mevcut kültürü yazıya aktardıklarını öğrenecekler. onların nasıl mitoslar ve destanlar meydana getirdiklerini öğrenecekler.
|
6- |
bu dersle birlikte öğrenciler Sami toplumların Mezopotamya'ya gelişleri bunların sosyal ve siyasi kurumlarını öğrenecekler. Asur ve Babil medeniyetinin unsurlarını öğrenmiş olacaklar.
|
7- |
bu dersle birlikte öğrenciler, Anadolu-Mezopotamya ilişkileri nasıl başladı ve ne şekilde devam etti. Anadolu'nun maden zenginliği neden önemli olmuştur. günümüze yansılamaları nelerdir bunları öğrenmiş olacaklar.
|
8- |
bu dersle birlikte öğrenciler, Anadolu'da hangi kavimler yaşadı, bunların aralarında ne gibi kültürel ilişkiler gelişti, etkilenmeler nelerdir bunları öğrenmiş olacaklar.
|
9- |
bu dersle birlikte Anadolu'da ilk defa güçlü bir devlet kuran Hititler Anadolu'ya nereden geldiler, nasıl bir yönetim sergilediler öğrenmiş olacaklar.
|
10- |
bu dersle birlikte öğrenciler Anadolu-Mezopotamya ve Mısır uygarlığını karşılaştırmak suretiyle bunların benzer ve farklı yönlerini öğrenmiş olacaklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
8
|
2
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
71
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ekrem Memiş, Eskiçağ Türkiye tarihi,
F. Kınal Eski Anadolu tarihi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sedat Alp, Hititler Devrinde Anadolu,
Erkem akurgal, Anadolu, Kültür tarihi
V. Sevin, Anadolu arkeolojisi,
|
|