Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞR. ÜYESİ ÖZCAN AKDAĞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım, tartışma, eleştiri ve değelendirme
|
Dersin amacı
|
1.Öğrencilerin ders kitaplarında başkalarının aktarımı şeklinde öğrendikleri modern din felsefesi konularıyla ilgili birincil el kaynaklarla tanışıp bizzat bu kaynaklardan okuyarak doğrudan bilgi edinmelerini sağlamak. 2. Öğrencilerin ilerleyen zamanlarda yapacakları araştırmalarda kullanacakları, alanlarıyla ilgili kaynak diller konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencilere, modern din felsefesinin temel konuları ile ilgili birincil kaynaklardan seçilen metinler okutulur ve okutulan metinlerin muhtevaları hakkında tahlil ve değerlendirmeler yapılır.
|
1- |
Modern dönemde kaleme alınan kaynak metinlerin tanıtılıp, kısaca değerlendirilmesi
|
2- |
A. J. Ayer'in "Language, Truht and Logic" adlı eserinden, mantıkçı pozitivistlerin din dilinin anlamsızlığı iddialarını temellendirdiği kısımların okunup irdelenmesi
|
3- |
Thomas Aquinas'ın "Summa Theologia" adlı eserinden analojik din diliyle ilgili kısmın okunması ve irdelennmesi
|
4- |
William Aslton'un "Functionanlism and Theological Language" makalesinin okunması ve irdelenmesi
|
5- |
Paul Tillich'in "
|
6- |
William James'in "The Varieties of Religious Experience" eserinden dini tecrübenin mahiyetine ilişkin kısımların okunması
|
7- |
William James'in "The Varieties of Religious Experience" eserinden dini tecrübenin mahiyetine ilişkin kısımların okunması işine devam edilmesi
|
8- |
William Alston'un "Perceiving God" adlı eserinden dini tecrübenin epistemolojisine dair kısımların okunması ve irdelenmesi
|
9- |
William Alston'un "Perceiving God" adlı eserinden dini tecrübenin epistemolojisine dair kısımların okunması ve irdelenmesi işine devam edilmesi
|
10- |
David Hume'un "On Religion" eserinden kötülük problemine ilişkin kısımların okunması ve irdelenmesi
|
11- |
David Hume'un "On Religion" eserinden kötülük problemine ilişkin kısımların okunması ve irdelenmesi
|
12- |
R. Merrihew Adams'ın "Must God Create The Best" adlı makalesinin okunması ve irdelenmesi
|
13- |
R. Merrihew Adams'ın "Must God Create The Best" adlı makalesinin okunması ve irdelenmesi işine devam edilmesi
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Modern din felsefesinin temel problemlerini bilir
|
2- |
Dini tecrübenin mahiyeti hakkındaki görüşleri bilir
|
3- |
Dini tecrübenin epistemolojik değeri hakkında tartışır
|
4- |
Din dili hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
|
5- |
Kötülük problemi hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
|
6- |
Dini çoğulculuk hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
|
|
2- |
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
|
|
4- |
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
|
|
5- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
|
|
6- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
|
|
8- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
|
|
9- |
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
|
10- |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
|
|
11- |
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
|
|
12- |
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
|
|
13- |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
A. J. Ayer, Language, Truht and Logic; William James, The Varieties of Religious Experience; David Hume, On Religion; R. Merrihew Adams, Must God Create The Best; William Alston, Perceiving God
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Recep Alpyağıl, Din Felsefesine Dair Okumalar I-II
|
|