Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > MODERN DİN FELSEFESİ KAYNAK METİNLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERN DİN FELSEFESİ KAYNAK METİNLER İkinci düzey FDB554 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖZCAN AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım, tartışma, eleştiri ve değelendirme
Dersin amacı 1.Öğrencilerin ders kitaplarında başkalarının aktarımı şeklinde öğrendikleri modern din felsefesi konularıyla ilgili birincil el kaynaklarla tanışıp bizzat bu kaynaklardan okuyarak doğrudan bilgi edinmelerini sağlamak. 2. Öğrencilerin ilerleyen zamanlarda yapacakları araştırmalarda kullanacakları, alanlarıyla ilgili kaynak diller konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı Bu derste öğrencilere, modern din felsefesinin temel konuları ile ilgili birincil kaynaklardan seçilen metinler okutulur ve okutulan metinlerin muhtevaları hakkında tahlil ve değerlendirmeler yapılır.

Dersin içeriği
1- Modern dönemde kaleme alınan kaynak metinlerin tanıtılıp, kısaca değerlendirilmesi
2- A. J. Ayer'in "Language, Truht and Logic" adlı eserinden, mantıkçı pozitivistlerin din dilinin anlamsızlığı iddialarını temellendirdiği kısımların okunup irdelenmesi
3- Thomas Aquinas'ın "Summa Theologia" adlı eserinden analojik din diliyle ilgili kısmın okunması ve irdelennmesi
4- William Aslton'un "Functionanlism and Theological Language" makalesinin okunması ve irdelenmesi
5- Paul Tillich'in "
6- William James'in "The Varieties of Religious Experience" eserinden dini tecrübenin mahiyetine ilişkin kısımların okunması
7- William James'in "The Varieties of Religious Experience" eserinden dini tecrübenin mahiyetine ilişkin kısımların okunması işine devam edilmesi
8- William Alston'un "Perceiving God" adlı eserinden dini tecrübenin epistemolojisine dair kısımların okunması ve irdelenmesi
9- William Alston'un "Perceiving God" adlı eserinden dini tecrübenin epistemolojisine dair kısımların okunması ve irdelenmesi işine devam edilmesi
10- David Hume'un "On Religion" eserinden kötülük problemine ilişkin kısımların okunması ve irdelenmesi
11- David Hume'un "On Religion" eserinden kötülük problemine ilişkin kısımların okunması ve irdelenmesi
12- R. Merrihew Adams'ın "Must God Create The Best" adlı makalesinin okunması ve irdelenmesi
13- R. Merrihew Adams'ın "Must God Create The Best" adlı makalesinin okunması ve irdelenmesi işine devam edilmesi
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Modern din felsefesinin temel problemlerini bilir
2- Dini tecrübenin mahiyeti hakkındaki görüşleri bilir
3- Dini tecrübenin epistemolojik değeri hakkında tartışır
4- Din dili hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
5- Kötülük problemi hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
6- Dini çoğulculuk hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A. J. Ayer, Language, Truht and Logic; William James, The Varieties of Religious Experience; David Hume, On Religion; R. Merrihew Adams, Must God Create The Best; William Alston, Perceiving God
Yardımcı Kaynaklar Recep Alpyağıl, Din Felsefesine Dair Okumalar I-II

Ders ile ilgili dosyalar