Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ALTERNATİF YEM MADDELERİ |
Üçüncü düzey |
VHB 527 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe, İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BERRİN KOCAOĞLU GÜÇLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş.Gör. Eray AKTUĞ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Alternatif yem maddelerinin hayvan beslemede kullanılmasının öğrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Alternatif yem maddelerinin hayvan beslemede kullanılması
|
1- |
Yemlerin özellikleri
|
2- |
Alternatif kaba yemler
|
3- |
Alternatif kesif yemler
|
4- |
Alternatif yem katkı maddeleri
|
5- |
Alternatif yemlerdeki antibesleme unsurları
|
6- |
Alternatif yemlerdeki antibesleme unsurlarının hayvanlar üzerindeki etkileri
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Alternatif yemlerin hayvan beslemede kullanımı
|
2- |
Alternatif yemlerdeki antibesleme unsurları ve hayvanlara olası etkileri
|
3- |
Alternatif yemlerden yararlanma düzeyinin artırılması
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
4
|
20
|
Arazi çalışması
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yemler ve Yem Teknolojisi, Yem Bilgisi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternet ve diğer basılı kaynaklar
|
|