Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AVRUPA OKUL REFORMLARI |
İkinci düzey |
EGB 514 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. CENK AKBIYIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin öncelikli amacı, eğitim, reform ve sosyal değişme kavramları arasında var olan karşılıklı ilişkileri incelemek. Toplumun sosyal dokusunda meydana gelen değişmelerin bireyin kimliğine ve eğitim programlarına olan etkileri konusunda öğrencilere bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Eğitim, Reform ve Sosyal Değişme Terimleri. Türk Eğitim Sistemindeki Reform Denemeleri. Yabancı Okulların Türk Eğitim – Öğretim Sistemindeki Yeri ve Etkileri.
|
1- |
Eğitim, Reform ve Sosyal Değişme Terimleri
|
2- |
Eğitimin Sosyal Yönü(Görevleri ve Amaçları)
|
3- |
Sosyal Değişim Teorileri
|
4- |
Türk Eğitim Sistemindeki Reform Denemeleri
|
5- |
Reform Denemelerinin Çıktıları (Başarılı ve Başarısız Yönleri)
|
6- |
Eğitim Reformundaki Engeller
|
7- |
Toplumsal Tabakalaşma ve Örgütlenme
|
8- |
Toplumsal Tabakalaşma ve Örgütlenme
|
9- |
Toplumsal Güç ve Otorite
|
10- |
Sosyal İlişkiler ve Çevre
|
11- |
Ara sınav
|
12- |
Sivil Toplum Örgütlerin Eğitime Etkileri
|
13- |
Devletin Sosyal Politikaları ve Sivil Toplum Örgütlerin Eğitime Yaklaşımları
|
14- |
Yabancı Okulların Türk Eğitim – Öğretim Sistemindeki Yeri ve Etkileri
|
15- |
İletişim Teknoloji ve Toplumsal Değişme
|
16- |
Toplumsal Değişmede Öğretmenin Rolü
|
17- |
Genel değerlendirme
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkiyi kavrar
|
2- |
Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkiyi kavrar
|
3- |
Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkiyi kavrar
|
4- |
Toplumsal değişme’de eğitimin yerini kavrar
|
5- |
Öğretmenlerin toplumsal değişmedeki etkilerini analiz eder
|
6- |
Sivil Toplum Örgütlerinin eğitime olan katkılarını araştırır
|
7- |
Devletin eğitim politikaları ile Sivil Toplum Örgütlerin eğitime yaklaşımlarını karşılaştır
|
8- |
Milli eğitim şura kararlarını değerlendirir
|
9- |
Yabancı Okulların Türk Eğitim Sistemindeki yeri ve etkilerini tartışır
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
27
|
3
|
81
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
2
|
40
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
1
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Derste ilan edilecektir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Derste ilan edilecektir.
|
|