Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.) > AVRUPA OKUL REFORMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AVRUPA OKUL REFORMLARI İkinci düzey EGB 514 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. CENK AKBIYIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Dersin öncelikli amacı, eğitim, reform ve sosyal değişme kavramları arasında var olan karşılıklı ilişkileri incelemek. Toplumun sosyal dokusunda meydana gelen değişmelerin bireyin kimliğine ve eğitim programlarına olan etkileri konusunda öğrencilere bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
Dersin tanımı Eğitim, Reform ve Sosyal Değişme Terimleri. Türk Eğitim Sistemindeki Reform Denemeleri. Yabancı Okulların Türk Eğitim – Öğretim Sistemindeki Yeri ve Etkileri.

Dersin içeriği
1- Eğitim, Reform ve Sosyal Değişme Terimleri
2- Eğitimin Sosyal Yönü(Görevleri ve Amaçları)
3- Sosyal Değişim Teorileri
4- Türk Eğitim Sistemindeki Reform Denemeleri
5- Reform Denemelerinin Çıktıları (Başarılı ve Başarısız Yönleri)
6- Eğitim Reformundaki Engeller
7- Toplumsal Tabakalaşma ve Örgütlenme
8- Toplumsal Tabakalaşma ve Örgütlenme
9- Toplumsal Güç ve Otorite
10- Sosyal İlişkiler ve Çevre
11- Ara sınav
12- Sivil Toplum Örgütlerin Eğitime Etkileri
13- Devletin Sosyal Politikaları ve Sivil Toplum Örgütlerin Eğitime Yaklaşımları
14- Yabancı Okulların Türk Eğitim – Öğretim Sistemindeki Yeri ve Etkileri
15- İletişim Teknoloji ve Toplumsal Değişme
16- Toplumsal Değişmede Öğretmenin Rolü
17- Genel değerlendirme
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkiyi kavrar
2- Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkiyi kavrar
3- Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkiyi kavrar
4- Toplumsal değişme’de eğitimin yerini kavrar
5- Öğretmenlerin toplumsal değişmedeki etkilerini analiz eder
6- Sivil Toplum Örgütlerinin eğitime olan katkılarını araştırır
7- Devletin eğitim politikaları ile Sivil Toplum Örgütlerin eğitime yaklaşımlarını karşılaştır
8- Milli eğitim şura kararlarını değerlendirir
9- Yabancı Okulların Türk Eğitim Sistemindeki yeri ve etkilerini tartışır
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 27 3 81
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Derste ilan edilecektir.
Yardımcı Kaynaklar Derste ilan edilecektir.

Ders ile ilgili dosyalar