Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Enerji Sistemleri Mühendisliği (doktora) > ELEKTROKOAGULASYON İLE ATIKSULARIN ARITILMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTROKOAGULASYON İLE ATIKSULARIN ARITILMASI Üçüncü düzey ÇEM 546 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. YALÇIN ŞEVKİ YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YALÇIN ŞEVKİ YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Elektrokoagülasyon prosesi ve su, endüstriyel atıksu arıtımında kullanımının öğrenilmesi.
Dersin tanımı Çevre Mühendisliğinde kullanılan elektrokoagulasyon prosesinin öğrenilmesini amaçlayan derstir.

Dersin içeriği
1- Elektrokoagülasyona genel bakış.
2- Elektrokoagülasyona genel bakış.
3- Doğru akım ve alternatif akımın elektrokoagülasyonda kullanımı.
4- Kullanılan elektrot materyalleri.
5- Reaktör ve elektrot düzenlemeleri.
6- Koagülasyon prosesinde muhtemel mekanizmalar.
7- Kolloidlerin tipik özellikleri.
8- Zeta potansiyeli ve önemi.
9- Kimyasal koagülasyon ile elektrokoagülasyonun karşılaştırılması.
10- Kimyasal koagülasyon ile elektrokoagülasyonun karşılaştırılması.
11- Endüstriyel atıksularda elektrokoagülasyon.
12- Endüstriyel atıksularda elektrokoagülasyon.
13- İçme sularının elektrokoagülasyon ile arıtımı.
14- İçme sularının elektrokoagülasyon ile arıtımı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrokoagülasyon prosesinde genel ve teorik bilgilerin öğrenilmesi.
2- Elektrokoagulasyonun Atıksularda ve içme sularında uygulanışının öğrenilmesi.
3- Elektrokoagulasyon prosesinde kullanılan materyaller ve ekipmanların kavranması.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar