Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu derste, kültürler arası din-ahlak öğretimi uygulamalarını çeşitli boyutlarıyla ele almak amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, farklı kültürlerdeki din-ahlak öğretimi uygulamaları çeşitli boyutlarıyla ele alınmaktadır.
|
1- |
Temel Kavramlar: “Kültür” ve Türevleri
|
2- |
Temel Kavramlar: “din öğretimi” “ahlak öğretimi”
|
3- |
Küreselleşme; Küreselleşme ve Din ilişkisi
|
4- |
Küreselleşme ve Bir Arada Yaşama Kültürü
|
5- |
Çokkültürcülük, Kültürlerarası eğitim ve din eğitimi
|
6- |
Kültürlerarası din ve ahlak öğretiminin imkân ve sınırlılıkları
|
7- |
Kültürler arası, dinler arası ve medeniyetler arası diyalog
|
8- |
Kültürlerarası din ve ahlak öğretiminin uzlaşı ve barış kültürünün oluşmasına ve gelişmesine katkıları
|
9- |
Kültürlerarası karşılaşmalarda dinsel dışlayıcı yaklaşımlar
|
10- |
Mezhepler ve Dinler arası eğitim ve İşbirliği
|
11- |
Çeşitli ülkelerde din ve ahlak öğretimi uygulamaları
|
12- |
Çeşitli ülkelerde din ve ahlak öğretimi uygulamaları
|
13- |
Çok kültürlü ortamlarda din ve ahlak öğretimi yaklaşım ve uygulamaları
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çok kültürlü ortamlarda din ve ahlak öğretimi yaklaşım ve uygulamaları
|
2- |
Kültürlerarası eğitiminin boyutları, imkân ve sınırlıkları hakkında perspektif geliştirebilir
|
3- |
Söz konusu öğretimin küreselleşen dünyada barış ve uzlaşı kültürünün oluşmasındaki rolünü anlayabilir
|
4- |
Farklı ülkelerdeki din-ahlak öğretimlerini karşılaştırmalı bir gözle okuyabilir
|
5- |
Kültürel ve dini alandaki farklılıkları tanıyarak yaşamı tahammül/hoşgörü çerçevesinde sürdürebilme farkındalığı geliştirebilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
13
|
2
|
26
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
115
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Remziye Yılmaz (ed.), Kültürel Çeşitlilik ve Din, Sinemis Yayınları, Ankara 2005
2. Nurullah Altaş, Çokkültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara 2003
|
Yardımcı Kaynaklar
|
3. M. Şevki Aydın, Barış /Uzlaşma Kültürü ve Din Eğitimi, http://www.flw.ugent.be/cie/msaydin2.htm (06.02.2012)
4. “, Çoğulcu Toplumda Uzlaşı ve Din Eğitimi, Diyanet Aylık Dergi, Şubat 2009
5. A. Köse-T. Küçükcan, Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkileri, İSAM Yayınları, İstanbul 2008
6. M.Z.Aydın, Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi, Ank. 2003, Nobel Yay.
|
|