Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Patoloji (selçuk Ü.ort. Dr) > KÜLTÜRLER ARASI DİN VE AHLAK ÖĞRETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÜLTÜRLER ARASI DİN VE AHLAK ÖĞRETİMİ Üçüncü düzey DKA404 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu derste, kültürler arası din-ahlak öğretimi uygulamalarını çeşitli boyutlarıyla ele almak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu derste, farklı kültürlerdeki din-ahlak öğretimi uygulamaları çeşitli boyutlarıyla ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar: “Kültür” ve Türevleri
2- Temel Kavramlar: “din öğretimi” “ahlak öğretimi”
3- Küreselleşme; Küreselleşme ve Din ilişkisi
4- Küreselleşme ve Bir Arada Yaşama Kültürü
5- Çokkültürcülük, Kültürlerarası eğitim ve din eğitimi
6- Kültürlerarası din ve ahlak öğretiminin imkân ve sınırlılıkları
7- Kültürler arası, dinler arası ve medeniyetler arası diyalog
8- Kültürlerarası din ve ahlak öğretiminin uzlaşı ve barış kültürünün oluşmasına ve gelişmesine katkıları
9- Kültürlerarası karşılaşmalarda dinsel dışlayıcı yaklaşımlar
10- Mezhepler ve Dinler arası eğitim ve İşbirliği
11- Çeşitli ülkelerde din ve ahlak öğretimi uygulamaları
12- Çeşitli ülkelerde din ve ahlak öğretimi uygulamaları
13- Çok kültürlü ortamlarda din ve ahlak öğretimi yaklaşım ve uygulamaları
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çok kültürlü ortamlarda din ve ahlak öğretimi yaklaşım ve uygulamaları
2- Kültürlerarası eğitiminin boyutları, imkân ve sınırlıkları hakkında perspektif geliştirebilir
3- Söz konusu öğretimin küreselleşen dünyada barış ve uzlaşı kültürünün oluşmasındaki rolünü anlayabilir
4- Farklı ülkelerdeki din-ahlak öğretimlerini karşılaştırmalı bir gözle okuyabilir
5- Kültürel ve dini alandaki farklılıkları tanıyarak yaşamı tahammül/hoşgörü çerçevesinde sürdürebilme farkındalığı geliştirebilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Remziye Yılmaz (ed.), Kültürel Çeşitlilik ve Din, Sinemis Yayınları, Ankara 2005 2. Nurullah Altaş, Çokkültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara 2003
Yardımcı Kaynaklar 3. M. Şevki Aydın, Barış /Uzlaşma Kültürü ve Din Eğitimi, http://www.flw.ugent.be/cie/msaydin2.htm (06.02.2012) 4. “, Çoğulcu Toplumda Uzlaşı ve Din Eğitimi, Diyanet Aylık Dergi, Şubat 2009 5. A. Köse-T. Küçükcan, Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkileri, İSAM Yayınları, İstanbul 2008 6. M.Z.Aydın, Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi, Ank. 2003, Nobel Yay.

Ders ile ilgili dosyalar