Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Birinci düzey |
İSG 101 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. OSMAN SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
SLAYT SUNUM
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin İş Sağlığı ve güvenliği hakkında temel bilgi edinmelerini sağlayarak Staj ve Laboratuvar çalışmalarında kazasız, güvenli bir çalışma ortamının oluşması bu dersin temel amacıdır.
|
Dersin tanımı
|
Ders İş sağlığı ve Güvenliği ile kastedilen şeylerin neler olduğu, ilgili kanunlar, uyulmadığı taktirde oluşabilecek maddi ve manevi zarar ve risklerin öğretilmesini içermektedir.
|
1- |
Genel iş sağlığı ve güvenliği kuralları
|
2- |
İş kazaları ve meslek hastalıkların sebepleri ve işyerindeki riskler
|
3- |
Kaza ve korunma yaralanma ve hastalıktan korunma prensipleri, tekniklerinin uygulanması
|
4- |
İş ekipmanlarının güvenli kullanımı
|
5- |
Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları
|
6- |
Yasal mevzuat ile ilgili bilgiler
|
7- |
İşyerinde güvenli ortam ve sistemleri kurma
|
8- |
Teorik
|
9- |
Kişisel koruyucu alet kullanımı
|
10- |
Ekranlı ekipmanlarla çalışma
|
11- |
Uyarı işaretleri, Kimyasal, fiziksel ve biyolojik maddelerle ortaya çıkan riskler
|
12- |
Temizlik ve düzen
|
13- |
Yangın olayı ve yangından korunma
|
14- |
Termal konfor şartları, Ergonomi, Elektrik, tehlikeleri, riskleri ve önlemleri
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler Genel İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı hakkındaki bilgi edinmiş olacaklardır.
|
2- |
Staj çalışmaları esnasında var olan riskler ve bu riskleri azaltmak için yapılabilecekler hakkında bilgi edinmiş olacaklardır
|
3- |
Laboratuvar çalışmaları esnasında var olan riskler ve bu riskleri azaltmak için yapılabilecekler hakkında bilgi edinmiş olacaklardır
|
4- |
Öğrenciler Genel İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı hakkındaki Tarımda sık kullanılan Tarım alet Makinaları kullanımı esnasında karşılaşılabilecek riskler ve kazalar hakkında bili edinecekler
|
5- |
Öğrenciler Genel İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı hakkındaki yasal zorunluluklar hakkında bilgi edinmiş olacaklar.
|
6- |
Herhangi bir kaza sonrası yapılması gerekenler hakkında bilgi edinmiş olacaklardır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
|
|
2- |
Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
|
|
3- |
Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
|
|
4- |
Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
|
|
7- |
Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
|
|
8- |
Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
9- |
Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
|
|
10- |
Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
|
|
11- |
Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
|
|
12- |
Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
|
|
13- |
İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
2
|
2
|
4
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
13
|
2
|
26
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
1
|
3
|
Arazi çalışması
|
3
|
1
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
38
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
60
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
--
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders sunumları ve notlar
|
|