Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Restoratif Diş Tedavisi (doktora) > KEMİK BELİRTEÇLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KEMİK BELİRTEÇLERİ Üçüncü düzey BİK 620 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÖZEL YETKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Sabahattin Muhtaroğlu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu derste kemik hastalıklarında kullanılmakta olan biyokimyasal kwmik yapım ve yıkım belirteçler topluca anlatılacaktır.
Dersin tanımı Biyokimyasal belirteçler kemik hastalıklarında tek başlarına tanının konması için yeterli değillerdir. Ancak radyolojik testlerle birlikte değerlendirilmesi kaçınılmazdır ve bu nedenle de biyokimyasal belirteçler giderek önem kazanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Kemik Metabolizmasına Özgün Belirteçler
2- Kemik Yapımının Biyokimyasal Belirteçleri
3- Alkalen Fosfataz (ALP)
4- Osteokalsin (Ocn)
5- Prokollajen Tip I [Prokollajen I-C Terminal (PICP) Ve Prokollajen I-N Terminal (PINP)]
6- Kemik Yıkımının Biyokimyasal Belirteçleri
7- Hidroksipirolin
8- Hidroksilizin Glikozidleri
9- Pyridinium Türevleri [Pyridolin (Pyd) Ve Deoksipyridolin (Dpd)]
10- Tip-I Kollajen Çapraz Bağlı Telopeptitleri C-Terminal (ICTP Veya Ctx ) ve N-Terminal (INTP Veya Ntx)
11- Tartarata Dirençli Asit Fosfataz (TRAcP)
12- Kemik Sialoproteini
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- kemik metabolizmasının sağlıklı sürdürülmesinin değerlendirilmesinde özgün merkerleri öğrenmek
2- Yaralı bir biyolojik belirteçinin taşıması gereken özellikleri kavramak
3- Kemik yapım markerlerinden ALP, osteokalsin, prokollagen tip 1 öğrenmek
4- Hiddroksipirolin,hidroksilizin,Pyridinium Türevleri Tip-I Kollajen Çapraz Bağlı Telopeptitleri C-Terminal (ICTP Veya Ctx ) ve N-Terminal (INTP Veya Ntx) ,Tartarata Dirençli Asit Fosfataz (TRAcP) ve Kemik Sialoprotein markerlerini öğrenmek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 8 1 8
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     197
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 20
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar