Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > AMBALAJ VE MALZEME BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AMBALAJ VE MALZEME BİLGİSİ Birinci düzey GM 219 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DUYGU ASLAN TÜRKER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gıda Mühendisliği alanında kullanılan malzemeleri gıda mühendisliği öğrencilerine öğretmektir.
Dersin tanımı Gıda mühendislerinin iş hayatında gerekli olacak ve gerek gıda muhafazası gerekse gıda taşıma amacıyla kullanılacak olan malzemelerin tanım ve fonksiyonlarının açıklanması

Dersin içeriği
1- Gıda mühendisliğinde kullanılan cam malzemeler
2- Oluklu mukavvalar
3- Kağıt, plastik ve metal ambalajlar
4- Korozyon
5- Pastörizatörler
6- Ara sınav
7- Gıda sanayiinde paslanmaz çelik
8- Gıda sanayii için paslanmaz çelik seçimi ve kullanımı
9- Polietilen ve polipropilen ambalaj
10- Öğrenci performans sunumları
11- Öğrenci performans sunumları
12- Öğrenci performans sunumları
13- Öğrenci performans sunumları
14- Yıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilere gıda mühendisliği alanında kullanılan genel malzemeler öğretilir
2- Öğrenciler ambalajın taşıması gereken özellikler hakkında bilgi sahibi olur
3- Gıda sanayiinde sıklıkla kullanılan pastörizatörler hakkında bilgi sahibi olur
4- Öğrenciler polietilen ve polipropilen ambalajların yapısı hakkında fikir sahibi olurlar
5- Özellikle konserve ambalajlamada problem oluşturan korozyon olayının oluşumu ve önlenmesi amacıyla yapılacak uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
6- Öğrencilere ders kapsamında izletilen çeşitli malzemelerin üretimine dair videolarla dersin kalıcılığı artırılmış olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 1 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders öğretim üyesinin kendi branşında yapmış olduğu hazırlıklar sonucunda hazırladığı power point sunum şeklindedir.
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Merkez Kütüphanesinde mevcut kaynaklara yönlendirme şeklindedir.

Ders ile ilgili dosyalar