Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KORHAN ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KORHAN ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik açıklama uygulama, soru-cevap, danışma, sunum, laboratuvar uygulamaları
|
Dersin amacı
|
Transgenik hayvan üretim yöntemi ve önemi ile bunların uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin tanımı
|
Genetik mühendisliği tekniklerinin kullanılarak transgenik hayvanların oluşturulması, yetiştirilmesi ve bu hayvanların biyomedikal araştırmalar ve hayvancılıktaki uygulamalarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
1- |
Transgenik hayvan üretimi ve tarihçesi
|
2- |
Transgenik hayvan üretiminin önemi
|
3- |
Deney hayvanlarında reprodüktif endokrinoloji
|
4- |
Embriyo üretimi I
|
5- |
Embriyo üretimi II
|
6- |
Cerrahi yöntemlerle embriyo elde etme ve transfer I
|
7- |
Cerrahi yöntemlerle embriyo elde etme ve transfer II
|
8- |
Arasınav
|
9- |
İn-vitro embriyo üretimi I
|
10- |
İn-vitro embriyo üretimi II
|
11- |
İntra sitoplazmik nükleer transfer I
|
12- |
İntra sitoplazmik nükleer transfer II
|
13- |
Gen hedefleme ve olasılıkları I
|
14- |
Gen hedefleme ve olasılıkları II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Transgenik Hayvanların Tanımını ve Önemi Anlayabilme
|
2- |
Genetik Modifikasyon Tekniklerini Tanıma
|
3- |
Deneysel Tasarım ve Uygulamalar
|
4- |
Genetik Veri Analizi
|
5- |
Hayvan Refahı ve Etik İlkeleri Anlama
|
6- |
Transgenik Hayvanların Sağlık İzleme Yöntemlerini Kavrama
|
7- |
Biyomedikal Araştırmalardaki Uygulamaları Anlayabilme
|
8- |
Hastalık Modelleme ve Tedavi Yöntemlerini Anlayabilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York
2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005
3-Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|