Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.y.l.) > TRANSGENİK HAYVANLAR VE ÜRETİMİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TRANSGENİK HAYVANLAR VE ÜRETİMİ-I İkinci düzey VGB 504 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik açıklama uygulama, soru-cevap, danışma, sunum, laboratuvar uygulamaları
Dersin amacı Transgenik hayvan üretim yöntemi ve önemi ile bunların uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin tanımı Genetik mühendisliği tekniklerinin kullanılarak transgenik hayvanların oluşturulması, yetiştirilmesi ve bu hayvanların biyomedikal araştırmalar ve hayvancılıktaki uygulamalarının öğretilmesi hedeflenmektedir.

Dersin içeriği
1- Transgenik hayvan üretimi ve tarihçesi
2- Transgenik hayvan üretiminin önemi
3- Deney hayvanlarında reprodüktif endokrinoloji
4- Embriyo üretimi I
5- Embriyo üretimi II
6- Cerrahi yöntemlerle embriyo elde etme ve transfer I
7- Cerrahi yöntemlerle embriyo elde etme ve transfer II
8- Arasınav
9- İn-vitro embriyo üretimi I
10- İn-vitro embriyo üretimi II
11- İntra sitoplazmik nükleer transfer I
12- İntra sitoplazmik nükleer transfer II
13- Gen hedefleme ve olasılıkları I
14- Gen hedefleme ve olasılıkları II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Transgenik Hayvanların Tanımını ve Önemi Anlayabilme
2- Genetik Modifikasyon Tekniklerini Tanıma
3- Deneysel Tasarım ve Uygulamalar
4- Genetik Veri Analizi
5- Hayvan Refahı ve Etik İlkeleri Anlama
6- Transgenik Hayvanların Sağlık İzleme Yöntemlerini Kavrama
7- Biyomedikal Araştırmalardaki Uygulamaları Anlayabilme
8- Hastalık Modelleme ve Tedavi Yöntemlerini Anlayabilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York 2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005 3-Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar