Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çin Dili ve Edebiyati > PRATİK ÇİNCE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PRATİK ÇİNCE I Birinci düzey ÇDE111 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Çince,İngilizce,Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Çin Dilinde konuşmayı,dinlemeyi, anlamayı ve başlangıç seviyesinde düşünceleri ifade etmeyi öğretmek. Ders kitaplarında yer almayan fakat ana dili konuşucularının sıklıkla kullandığı kalıp,deyim ve kültürel ifadeleri öğretmek. Temel günlük diyalogların kullanılmasını sağlamak.
Dersin tanımı Başlangıç seviyesindeki öğrenciler için hazırlanmış telaffuz, dil bilgisi, örnek kalıplar ile konuşma ve dinleme alıştırmaları içeren önemli bir derstir. Konuşma durumlarına karşılık vermek, diyalog kurmak ve kendi ifadelerini oluşturmak için beceriler kazandırılır.

Dersin içeriği
1- Merhaba
2- Çince Zor Değildir
3- Yarın Görüşürüz
4- Nereye Gidiyorsun?
5- Bu Kişi Wang Hocadır
6- Çince Öğreniyorum
7- Ne Yiyorsun?
8- Ara Sınav
9- Ne Kadar?
10- Para Bozdurmak
11- O Nerede Yaşıyor?
12- Hepimiz Yabancı Öğrenciyiz
13- Nerede Öğrenim Görüyorsun?
14- Bu Çin Tıbbı mı?
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler kısa cümleler kurarak konuşabilirler.
2- Öğrenciler günlük ifadeleri kullanarak iletişim kurabilirler.
3- Öğrenciler günlük basit ifadeleri anlayabilirler.
4- Öğrenciler kısa ve basit cümleler kurabilirler.
5- Öğrenciler kendilerini ifade edebilme becerisi edinirler.
6- Günlük konuşma kalıpları verilerek öğrencilerin rahat konuşabilmesi sağlanır.
7- İfadeleri zenginleştirici kalıplar öğretilir.
8- Öğrenciye Çince konuşabilme özgüveni verilir.
9- Fonetik ve ses tonlarını öğrenirler.
10- Ses tonlarını değişimini öğrenirler.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18- Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
19- Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
20- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 6 78
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hanyu Jiaocheng 1. Kitap Başlangıç, Yang Ji Zhou, Beijing Language and Culture University Press, 2010.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar