Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BETONARMEDE DAVRANIŞ MODELLERİ |
Üçüncü düzey |
İNŞ 620 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Doktora Öğencileri.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe.
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATİH ALTUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. FATİH ALTUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftalık yapılan derslerde, temel bilgiler ve uygulama örneklerinin verilmesi.
|
Dersin amacı
|
Betonarme yapı sistemini oluşturan elemanlar için kafes kirişi analojisi esas alınmak suretiyle geliştirilen Çubuk Modeli Yönteminin uygulanma esasları ile B ve D bölgelerinde çubuk modeli teşkilinin sağlanmasıyla, kesit içi gerilme analizlerinin yapılabilmesine olanak sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Çubuk modelinin esasları, B ve D bölgelerinin tespiti, B ve D bölgelerinde çubuk modeli oluşturulması, dış yüklere bağlı olarak kesit içinde oluşturulan çubuk modeli elemanlarındaki gerilmelerin hesaplanması.
|
1- |
Giriş ve Genel Kavramlar
|
2- |
Taşıyıcı Sistemler ve Taşıyıcı Sistem Elemanları
|
3- |
Yüzeysel Taşıyıcılar
|
4- |
Taşıyıcı Sistemin İdealizasyonu
|
5- |
İç Kuvvetlerin Hesabı
|
6- |
Betonarme ve Öngerilmeli Betonarme Taşıyıcı Sistemlerin Çubuk Sistem Modelleri ile Hesabı ve Donatılandırılması
|
7- |
Bir Taşıyıcıda B ve D Bölgelerinin Tayini
|
8- |
B ve D Bölgelerinin Sınırları
|
9- |
D Bölgelerinde Çubuk Sistemin Seçimi
|
10- |
Kuvvet İzi Metodu
|
11- |
Çubuk Sistem Modelinin Optimizasyonu
|
12- |
Model Çubuklarının ve Düğüm Noktalarının Boyutlandırılması
|
13- |
B Bölgelerinin Hesabı: Çatlamış ve Çatlamamış Kesit Hesapları
|
14- |
Gerilme Trejektuvarları Yardımıyla D Bölgelerinin Çubuk Modellerinin Geliştirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Basınç ve çekme gerilmelerinin kesit içindeki dağılımlarının irdelenebilmesi
|
2- |
Çubuk modellerinin oluşturulması
|
3- |
Çatlamış ve Çatlamamış kesit hesaplarının ele alınması
|
4- |
Konstrüktif esasların teorik olarak ortaya konulması
|
5- |
Çubuk sistemleri ile betonarme donatı kafeslerinin oluşturulması
|
6- |
Yapı elemanlarının gerilme analizlerinin yapılması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
8
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
8
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
3
|
8
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
193
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Altan, M., Betonarmede Davranış Modelleri Ders Notları, 2004.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Özden, K. “Betonarme ve Öngerilmeli Betonda Davranış ve Hesap Modelleri” İTÜ İnşaat Fak. Matbaası, İstanbul, 1992.
- Fu, C.C. “The Strut-and-Tie Model”, The Best Center, University of Maryland, 2001.
|
|