Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > TOHUMLU BİTKİLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOHUMLU BİTKİLER Birinci düzey BİY214 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM VURAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin tohumlu bitkilerin morfoloji ve ayırt edici özellikleri hakkındaki bilgilerini pekiştirmektir.
Dersin tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Sistematiğin temel esasları, sistematik kategoriler, Türkiye’de yayılış gösteren Gymnospermae ve Angiospermae’ye ait çeşitli familyaların genel özellikleri. Bu gruplara ait cinslerin genel ve ayırt edici özellikleri yanında bu familyalara ait türlerin morfolojik ve ayırt edici özellikleri üzerinde durulacaktır.

Dersin içeriği
1- Tohumlu bitkilere giriş Genel taksonominin prensipleri, tür, tür üstü ve tür altı kategoriler Bitkilerin isimlendirilmesi, botanik isimleri, bitki tayini ve herbaryum teknikleri
2- Bitkilerin sınıflandırma sistemleri
3- Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) genel özellikleri ve sınıflandırılması
4- Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) genel özellikleri ve sınıflandırılması
5- Kapalı tohumluların (Angiospermae) genel özellikleri, ataları konusundaki teoriler ve köken yeri. Kapalı tohumluların (Angiospermae) sınıflandırılması
6- Magnoliidae subklasisi ve bunların üyeleri
7- Hamamelidae Caryophyllidae ve Dilleniidae subklasisleri ve bunların üyeleri
8- ARA SINAV
9- Rosidae subklasisleri ve bunların üyeleri
10- Asteridae subklasisleri ve bunların üyeleri
11- Liliopsida Klasisis: Alismatidae subklasisleri ve bunların üyeleri
12- Arecidae ve Commelinidae subklasisleri ve bunların üyeleri
13- Lilidae ve Zingiberidae subklasisi ve bunların üyeleri
14- Bitkilerin yerinde incelenmesi amacıyla bir günlük arazi gezisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel taksonominin prensiplerini kavramış olması beklenir.
2- Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) genel özelliklerini bilir.
3- Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) genel özellikleri ve sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
4- Kapalı tohumluların (Angiospermae) familyalarını tanıyabilir.
5- Tür üstü ve tür altı kategorileri tanır.
6- Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) familyalarını tanıyabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 40 40
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     158
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seçmen ve ark., Tohumlu Bitkiler Sistematiği., Ege Üniversitesi Fen Fak. Yayınları No.116, İzmir, 2000
Yardımcı Kaynaklar Hickey, M and King, C., 100 Families of Flowering Plants, Cambridge University Press., Cambridge, 1988. Blamey, M. And Grey-Wilson, C. Mediterranean Wild Flowers. Demino Books Ltd., London, 1993. Davis, P.H. Flora of Turkey and the East Aegean Islands. Edinburgh University Pres, Edinburgh, 1965-1988.

Ders ile ilgili dosyalar