Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOHUMLU BİTKİLER |
Birinci düzey |
BİY214 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEM VURAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEM VURAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin tohumlu bitkilerin morfoloji ve ayırt edici özellikleri hakkındaki bilgilerini pekiştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Sistematiğin temel esasları, sistematik kategoriler, Türkiye’de yayılış gösteren Gymnospermae ve Angiospermae’ye ait çeşitli familyaların genel özellikleri. Bu gruplara ait cinslerin genel ve ayırt edici özellikleri yanında bu familyalara ait türlerin morfolojik ve ayırt edici özellikleri üzerinde durulacaktır.
|
1- |
Tohumlu bitkilere giriş
Genel taksonominin prensipleri, tür, tür üstü ve tür altı kategoriler
Bitkilerin isimlendirilmesi, botanik isimleri, bitki tayini ve herbaryum teknikleri
|
2- |
Bitkilerin sınıflandırma sistemleri
|
3- |
Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) genel özellikleri ve sınıflandırılması
|
4- |
Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) genel özellikleri ve sınıflandırılması
|
5- |
Kapalı tohumluların (Angiospermae) genel özellikleri, ataları konusundaki teoriler ve köken yeri.
Kapalı tohumluların (Angiospermae) sınıflandırılması
|
6- |
Magnoliidae subklasisi ve bunların üyeleri
|
7- |
Hamamelidae Caryophyllidae ve Dilleniidae subklasisleri ve bunların üyeleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Rosidae subklasisleri ve bunların üyeleri
|
10- |
Asteridae subklasisleri ve bunların üyeleri
|
11- |
Liliopsida Klasisis: Alismatidae subklasisleri ve bunların üyeleri
|
12- |
Arecidae ve Commelinidae subklasisleri ve bunların üyeleri
|
13- |
Lilidae ve Zingiberidae subklasisi ve bunların üyeleri
|
14- |
Bitkilerin yerinde incelenmesi amacıyla bir günlük arazi gezisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genel taksonominin prensiplerini kavramış olması beklenir.
|
2- |
Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) genel özelliklerini bilir.
|
3- |
Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) genel özellikleri ve sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Kapalı tohumluların (Angiospermae) familyalarını tanıyabilir.
|
5- |
Tür üstü ve tür altı kategorileri tanır.
|
6- |
Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) familyalarını tanıyabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
158
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Seçmen ve ark., Tohumlu Bitkiler Sistematiği., Ege Üniversitesi Fen Fak. Yayınları No.116, İzmir, 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hickey, M and King, C., 100 Families of Flowering Plants, Cambridge University Press., Cambridge, 1988.
Blamey, M. And Grey-Wilson, C. Mediterranean Wild Flowers. Demino Books Ltd., London, 1993.
Davis, P.H. Flora of Turkey and the East Aegean Islands. Edinburgh University Pres, Edinburgh, 1965-1988.
|
|