Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > MODEL UYGULAMA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODEL UYGULAMA I Birinci düzey ETM 203 Zorunlu 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN ZAFER TÜRKMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli UYGULAYARAK YAPTIRMA DÜZ ANLATIM İLE YÖNLENDİRME
Dersin amacı BÜTÜNDEN PARÇAYA PARÇADAN BÜTÜNE YAKLAŞIMLARI İLE MODELAJ VE MODÜLASYON BECERİLERİ KAZANDIRARAK ÜÇ BOYUTLU TASARIM YETKİNLİĞİNİ GELİŞTİRMEK. PROTOTİP ÜRETİMİNE YÖNELİK YÖNTEM YAKLAŞIM VE TEKNİKLERİ ÖĞRENMEK
Dersin tanımı TASARLANAN ÜRÜN KAVRAMININ ÖLÇEKLİ MODEL VE MAKET ÇALIŞMALARI İLE PROTOTİP ÜRETİMİNE YÖNELİK YÖNTEM YAKLAŞIM VE TEKNİKLERİ MÜMKÜN OLDUĞUNCA ÇOK VE ÇEŞİTLİ MALZEMELER KULLANARAK İFADE EDİLMESİ

Dersin içeriği
1- MODEL YAPIMINDA KULLANILAN ARAÇ GEREÇ VE MALZEME TANITIMI İLK KONUNUN VERİLMESİ
2- BÜTÜNDEN PARÇAYA YAKLAŞIMI İLE BLOK AHŞAP MALZEMEDEN YONTULARAK ÜRÜNÜN ÖLÇEKLİ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKARILMASI
3- BÜTÜNDEN PARÇAYA YAKLAŞIMI İLE BLOK MALZEMEDEN YONTULARAK ORTAYA ÇIKARILAN ÜRÜNÜN DETAYLARININ İŞLENMESİ VE KABA ZIMPARA İLE YÜZEY ŞEKİLLENDİRME
4- İNCE ZIMPARA YÖNTEMİ KULLANARAK MACUN ÖNCESİ YÜZEYİN ELDE EDİLMESİ
5- KULLANILACAK MACUN TÜRÜNÜN BELİRLENMESİ VE MACUNLAMA
6- MACUN SONRASI KABA VE İNCE ZIMPARALAMA İŞLEMLERİ İLE BOYAYA HAZIR ÜRÜN ELDE ETME
7- PARÇA VE RENK AYRIMLARININ BELİRLENMESİ MASKELEME VE BOYAMA İŞLEMİNİ GERÇEKLEŞTİRME
8- ARA SINAV
9- BÜTÜNDEN PARÇAYA YAKLAŞIMI İLE BLOK STRAFOR MALZEMEDEN YONTULARAK ÜRÜNÜN ÖLÇEKLİ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKARILMASI
10- BÜTÜNDEN PARÇAYA YAKLAŞIMI İLE BLOK MALZEMEDEN YONTULARAK ORTAYA ÇIKARILAN ÜRÜNÜN DETAYLARININ İŞLENMESİ VE KABA ZIMPARA İLE YÜZEY ŞEKİLLENDİRME
11- İNCE ZIMPARA YÖNTEMİ KULLANARAK MACUN ÖNCESİ YÜZEYİN ELDE EDİLMESİ
12- KULLANILACAK MACUN TÜRÜNÜN BELİRLENMESİ VE MACUNLAMA
13- MACUN SONRASI KABA VE İNCE ZIMPARALAMA İŞLEMLERİ İLE BOYAYA HAZIR ÜRÜN ELDE ETME
14- PARÇA VE RENK AYRIMLARININ BELİRLENMESİ MASKELEME VE BOYAMA İŞLEMİNİ GERÇEKLEŞTİRME
15- FİNAL İŞİ TESLİMİ
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- MODEL MAKET VE PROTOTİP YAPIMINA YÖNELİK YÖNTEM VE TEKNİKLERİ KULLANABİLME
2- GERÇEK ÖLÇÜLERİNDE YA DA ORANLI OLARAK KÜÇÜLTÜLMÜŞ ÖLÇEKLİ ÜRÜN İMAL EDEBİLME
3- MODEL ÜRETİRKEN PARÇADAN BÜTÜNE BÜTÜNDEN PARÇAYA YÖNTEMLERİNDEN UYGUN OLAN YAKLAŞIMI TERCİH EDEBİLME
4- ÜRÜNÜN ELLE ÜRETİLMİŞ ÜÇ BOYUTLU SUNUMUNU HAZIRLAYABİLME
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   200
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İMALAT YÖNTEMLERİNİ ANLATAN İNTERNET VİDYOLARI
Yardımcı Kaynaklar İMALAT YÖNTEMLERİNİ ANLATAN İNTERNET VİDYOLARI

Ders ile ilgili dosyalar