Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > HALK SAĞLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALK SAĞLIĞI Üçüncü düzey SEC 137 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Demet Ünalan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Derste sunuş, buluş yolu ve araştırma stratejileri ışığında, anlatım, tartışma yöntemleri, soru- cevap, ödev, örnek olay, vb. teknikler uygulanacaktır.
Dersin amacı Halk sağlığında temel kavramlar bilgisi, Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri, bilgisi Sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesini kavrayabilme Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslayabilme Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, kavrayabilme Bağışıklama hizmetleri, kavrayabilme İşçi ve iş yeri sağlığını kavrayabilme Çevre sağlığını kavrayabilme Sosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin farkında olma Genel beslenme bilgisi Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirebilme Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklayabilme Yaşlılık ve sorunları bilgisi Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları açıklayabilme
Dersin tanımı Temel kavramlar, tarihsel gelişim, temel sağlık hizmetleri, sağlık insangücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesi, sağlık düzeyi göstergeleri, ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması, bağışıklama, İşçi ve iş yeri sağlığını ,çevre sağlığı, sosyal bulaşıcı hastalıklar, beslenme, genel sağlık sorunlarını , gençlerin sağlık sorunlarını, yaşlılık ve sorunları, sağlığa zararlı alışkanlıklar.

Dersin içeriği
1- Halk sağlığında temel kavramlar,
2- Tıbbın tarihsel gelişimi, temel sağlık hizmetleri,
3- Sağlık düzeyi göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslama,
4- Ana- çocuk sağlığı,
5- Aile planlaması,
6- Bağışıklama hizmetleri
7- Ara sınav
8- Ara sınavı değerlendirmesi sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması
9- İşçi ve iş yeri sağlığı
10- Çevre sağlığı
11- Sosyal bulaşıcı hastalıklar
12- Genel beslenme
13- Türkiye’nin genel sağlık sorunları
14- Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunları
15- Yaşlılık ve sorunları
16- Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıklar
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halk sağlığında temel kavramları öğrenmek
2- Ana- çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmetlerini öğrenmek
3- Türkiye’nin genel sağlık sorunlarını çeşitli yönleriyle değerlendirmek
4- Halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunlarını açıklamak
5- Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıkları öğrenmek
6- Sosyal bulaşıcı hastalıkların öneminin kavranması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) ( Dirican R, Bilgel N. Bursa- 1993) Halk Sağlığına Giriş ( Bertan M, 1996) Halk Sağlığı temel bilgiler (Çağatay Güler, Levent Akın, Ankara, 2006)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar