Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT KANBUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin etik kurallara uyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarının çıktılarının analiz edebilme, değerlendirme, yorumlama ve istenilen bir formatta ve kurallara uygun biçimde sunabilme konusunda beceri edinmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencinin etik kurallara uyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarının çıktılarının analiz edebilme, değerlendirme, yorumlama ve istenilen bir formatta ve kurallara uygun biçimde sunabilme konusunda beceri edinmeleri
|
1- |
Yazım ve sunum tekniklerine giriş
|
2- |
Araştırma teknikleri ve aşamaları
|
3- |
Kaynak Taraması (Anahtar kelimeler, veri toplama yöntem ve teknikleri)
|
4- |
Bilimsel yazıma (makale, derleme, tez, özet vs. ) giriş
|
5- |
Bilimsel yazım kuralları ve aşamaları
|
6- |
Bilimsel yazımda dikkat edilmesi gereken konular
|
7- |
Yazının yayımlanma aşaması
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Görsel sunum hazırlama teknikleri
|
10- |
Görsel sunumun aşamaları
|
11- |
Sunum hazırlarken dikkat edilmesi gereken konular
|
12- |
Etkili bir sunum içerisindeki bölümler
|
13- |
Araştırma sonuçları ve bulguların sunumu
|
14- |
Görsel sunumda sunucunun dikkat etmesi gereken konular
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırmanın önemini kavrar.
|
2- |
Bilimsel araştırmaların aşamalarını öğrenir.
|
3- |
Kaynak tarama bilgi ve becerisini geliştirir.
|
4- |
Bilimsel yazı, makale ve rapor yazma bilgi ve becerisi edinir.
|
5- |
Etkili sunum tekniklerini öğrenir ve araştırma sonuçlarını sunar.
|
6- |
Bilimsel araştırmanın önemini kavrar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Robert A Day (Çeviri: Gülay Aşkar Altay). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?.2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tübitak. http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
H. Gökçe Bilgiç. Etkili sunum teknikleri. eelbasi.etu.edu.tr/Etkili_Sunum_Teknikleri.pdf
|
|