Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL FİZİK II |
Birinci düzey |
MATFİZ102 |
Zorunlu |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞEN DURMUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULLAH ÖZKANLAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Matematik Bölümü öğrencilerinin bilmesi gereken ve tabiatta var olan temel elektrik ve manyetizma kanunlarını tanıtmak ve öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Elektrik ve Magnetizma ile ilgili olayları açıklayabilmek için gerekli olan temel kanunları öğretmek ve bu kanunları matematiksel bir dil ile formülüze etmektir.
|
1- |
Elektrik yüklerinin özellikleri ve Coulomb kanunu
|
2- |
Noktasal yüklerin oluşturduğu elektrik alan ve yüklü parçacıkların elektrik alandaki hareketi
|
3- |
Sürekli dağılım gösteren yüklerin oluşturduğu elektrik alan, problem çözümleri
|
4- |
Elektrik akısı ve Gauss kanunu, yalıtkan ve iletkenlerde Gauss kanununun uygulamaları
|
5- |
Potansiyel fark ve elektriksel potansiyel, noktasal ve sürekli yüklerin elektrik potansiyelleri
|
6- |
Yüklü iletkenlerin elektriksel potansiyelleri ve problem çözümleri
|
7- |
Sığa ve kondansatörler, kondansatörlerin seri ve paralel bağlanması
|
8- |
Dielektrikli kondansatörler ve kondansatörde depo edilen enerji, problem çözümleri
|
9- |
Akım ve direnç, Ohm kanunu ve uygulamaları, direnç ve sıcaklık
|
10- |
Doğru akım devreleri, elektromotor kuvvet, dirençlerin seri ve paralel bağlanması
|
11- |
Kirchhoff kanunları ve uygulamaları, problem çözümleri
|
12- |
Manyetik alan, yüklü cisimleri manyetik alandaki hareketleri ve problem çözümleri
|
13- |
Biot-Savart kanunu, Amper kanunu ve problem çözümleri
|
14- |
Faraday indüksiyon kanunu ve problem çözümleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmesi
|
2- |
Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirmesi
|
3- |
Analitik düşünme becerisi kazandırması
|
4- |
Tabii olayların izahında fizik kanunlarının uygulanabilirliğini anlama
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
|
|
2- |
Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
|
|
3- |
Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
|
|
4- |
Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
|
|
5- |
Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
|
|
6- |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
|
|
7- |
Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
|
|
9- |
Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
|
|
10- |
Analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
|
11- |
Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
|
12- |
Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
|
|
13- |
Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
14- |
Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
|
|
15- |
Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
|
|
16- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
4
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Fen ve Mühendislik için Fizik II, R. A. Serway, R. J. Beichner; Ç.E:K. Çolakoğlu, Palme Yayıncılık, Ankara (2002)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Fiziğin Temelleri II, R. Resnick ve D. Halliday; Ç: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, (1996)
2) Temel Fizik II, P.M.Fishbane, S. Gasiorowicz, S. T. Thornton, Arkadaş yayıncılık,(2003)
|
|