Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ SERAMİK TARİHİ |
Birinci düzey |
SERT011 |
Seçmeli |
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ, DOÇ. DR. NİZAM ORÇUN ÖNAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze-Teorik olarak verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Çağdaş seramik sanatının başlangıçtan günümüze kadar geçirdiği evreler, çeşitli örnekler üzerinden anlatılır. Dünyadaki örneklerinden ardından, Türkiye''de çağdaş seramik sanatı ve çağdaş seramik sanatçıları incelenir.
|
Dersin tanımı
|
Dünyada ve Türkiye''''de; çağdaş seramik sanatının tarihi, gelişimi, sanat okulları, sanatçılar ve seramik fabrikalarının anlatılması.
|
1- |
Anket uygulaması. 20. yy.sanat anlayışlarının etkisiyle çağdaş seramik Sanatının modern bir sanat dalı olarak ortaya çıkış sürecine ve dersin kapsamına ilişkin bilgilendirme.
|
2- |
Seramik sanatının kendi içinde sınıflandırılmasına giriş; geleneksel, endüstriyel, çağdaş seramik sanatı.
|
3- |
Sanayi devrimi sonrası seramik. Arts &Crafts, Art Nouveau, Art Deco sanat hareketlerinin seramik sanatına katkıları.
|
4- |
Bauhaus, De Stijl sanat hareketleri ve Bernard Leach ekolünün seramik sanatına katkıları.
|
5- |
Modernizm, Dışavurumculuk, Kübizm sanat hareketlerinin seramik sanatına katkıları.
|
6- |
Dadaizm ve Kavramsal Sanat hareketlerinin seramik sanatına katkıları.
|
7- |
Ayrıntılı görsellerle desteklenmiş Matisse, Miro, Chagal, Picasso, Hundertwasser, Braque, Dali anlatısı ve sunusu.
|
8- |
VİZE SINAVI (Teorik Sınav)
|
9- |
Modern Sentezci Yönelim, Soyut – Özgün Form Yönelimi, Seramik Heykel Yönelimi.
|
10- |
Dünyada çağdaş seramik sanatına yön veren sanatçı örneklerinin incelenmesi.
|
11- |
Türk seramiğinin kısa tarihi ve Türkiye’de soyut seramik sanatının gelişimi.
|
12- |
Çağdaş seramik sanatına yön veren Türk sanatçılar.
|
13- |
Çağdaş seramik sanatına yön veren Türk sanatçılar.
|
14- |
Çağdaş seramik sanatına yön veren Türk sanatçılar.
|
15- |
Sınav öncesi genel tekrar.
|
16- |
FİNAL SINAVI (Teorik Sınav)
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
|
2- |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
|
3- |
Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayarak sınıflandırır ve yorumlar.
|
4- |
Gözlem ve analiz yaparak toplumun sanatsal- kültürel değerlerine katkıda bulunur ve bu değerlere sahip çıkar.
|
5- |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
6- |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
7- |
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
|
|
2- |
OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
|
|
3- |
OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
|
|
4- |
OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
|
|
5- |
OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
|
|
6- |
OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
|
|
7- |
OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
|
|
8- |
OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
|
|
9- |
OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
|
|
10- |
OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
|
|
11- |
OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
|
|
12- |
OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
|
|
13- |
OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
|
|
14- |
OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
|
|
15- |
OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
16- |
OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
|
|
17- |
OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
|
|
18- |
OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
|
|
19- |
OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
|
|
20- |
OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
52
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
S.Germaner (1997) 1960 Sonrası Sanat. Kabalcı Yayınevi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ş. Aydıngün,(2006) Tunç Çağının Gizemli Kadınları Yapı Kredi Bankası Yayınları İstanbul.
A.Sönmezay (2007) Ayfer Karamani. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
T.Kızılcan (1999) Türk-Yunan Seramik Sanatçıları Alan Çalışması. ABB Kültür Yayınları
P.Cosentino (1990) The Encylopedia of Pottery Techniques. Headline Book Publishing
Ö. Barışta (1998) Türk El Sanatları. Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara.
B.Alsaç-Ü.Alsaç (1993) Türk Resim ve Yontu Sanatı. İletişim Yayınları.İstanbul.
|
|