Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > ÇAĞDAŞ SERAMİK TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ SERAMİK TARİHİ Birinci düzey SERT011 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ, DOÇ. DR. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze-Teorik olarak verilmektedir.
Dersin amacı Çağdaş seramik sanatının başlangıçtan günümüze kadar geçirdiği evreler, çeşitli örnekler üzerinden anlatılır. Dünyadaki örneklerinden ardından, Türkiye''de çağdaş seramik sanatı ve çağdaş seramik sanatçıları incelenir.
Dersin tanımı Dünyada ve Türkiye''''de; çağdaş seramik sanatının tarihi, gelişimi, sanat okulları, sanatçılar ve seramik fabrikalarının anlatılması.

Dersin içeriği
1- Anket uygulaması. 20. yy.sanat anlayışlarının etkisiyle çağdaş seramik Sanatının modern bir sanat dalı olarak ortaya çıkış sürecine ve dersin kapsamına ilişkin bilgilendirme.
2- Seramik sanatının kendi içinde sınıflandırılmasına giriş; geleneksel, endüstriyel, çağdaş seramik sanatı.
3- Sanayi devrimi sonrası seramik. Arts &Crafts, Art Nouveau, Art Deco sanat hareketlerinin seramik sanatına katkıları.
4- Bauhaus, De Stijl sanat hareketleri ve Bernard Leach ekolünün seramik sanatına katkıları.
5- Modernizm, Dışavurumculuk, Kübizm sanat hareketlerinin seramik sanatına katkıları.
6- Dadaizm ve Kavramsal Sanat hareketlerinin seramik sanatına katkıları.
7- Ayrıntılı görsellerle desteklenmiş Matisse, Miro, Chagal, Picasso, Hundertwasser, Braque, Dali anlatısı ve sunusu.
8- VİZE SINAVI (Teorik Sınav)
9- Modern Sentezci Yönelim, Soyut – Özgün Form Yönelimi, Seramik Heykel Yönelimi.
10- Dünyada çağdaş seramik sanatına yön veren sanatçı örneklerinin incelenmesi.
11- Türk seramiğinin kısa tarihi ve Türkiye’de soyut seramik sanatının gelişimi.
12- Çağdaş seramik sanatına yön veren Türk sanatçılar.
13- Çağdaş seramik sanatına yön veren Türk sanatçılar.
14- Çağdaş seramik sanatına yön veren Türk sanatçılar.
15- Sınav öncesi genel tekrar.
16- FİNAL SINAVI (Teorik Sınav)
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
2- Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
3- Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayarak sınıflandırır ve yorumlar.
4- Gözlem ve analiz yaparak toplumun sanatsal- kültürel değerlerine katkıda bulunur ve bu değerlere sahip çıkar.
5- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
6- Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
7- İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı S.Germaner (1997) 1960 Sonrası Sanat. Kabalcı Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar Ş. Aydıngün,(2006) Tunç Çağının Gizemli Kadınları Yapı Kredi Bankası Yayınları İstanbul. A.Sönmezay (2007) Ayfer Karamani. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. T.Kızılcan (1999) Türk-Yunan Seramik Sanatçıları Alan Çalışması. ABB Kültür Yayınları P.Cosentino (1990) The Encylopedia of Pottery Techniques. Headline Book Publishing Ö. Barışta (1998) Türk El Sanatları. Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara. B.Alsaç-Ü.Alsaç (1993) Türk Resim ve Yontu Sanatı. İletişim Yayınları.İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar