Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > GENEL İMAL USULLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL İMAL USULLERİ Birinci düzey MM 317 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEHMİ NAİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET BAKİ KARAMIŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Abdullah GÖÇER
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Genel imal usulleri hakkında (döküm yöntemi,plastik şekil verme,ekstrüzyon,haddeleme,kaynak tekniği) bilgi vermektir.
Dersin tanımı Genel imal usullerinin uygulanma prensipleri

Dersin içeriği
1- Döküm bilgisi
2- Sıvılaşma-katılaşma. Model ve maça hazırlanması
3- Kalıplama tekniği. Kalıp kumları
4- Dökme parçalarının konstrüksiyonu
5- Ergitme vasıtaları
6- Plastik şekil verme,Şekil değiştirme esasları
7- Plastik şekil verme,Şekil değiştirme esasları
8- Serbest dövme ve basma vasıtaları
9- Serbest dövme ve basma vasıtaları
10- Kalıpta dövme ve basma,Ekstrüzyon
11- Kalıpta dövme ve basma,Ekstrüzyon
12- Haddeleme. Boru imalatı, Tel çekme
13- Birleştirme usulleri,Perçinle birleştirme,Yapıştırma yoluyla birleştirme
14- Lehim. Kaynak. Oksi asetilen kaynağı. Ark kaynakları. Tozaltı kaynağı. Gazaltı kaynağı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Döküm adı altında yaygın üretim şekillerinin uygulama prensiplerini ve alanlarını öğrenmek
2- Kaynak yöntemleri altında yaygın üretim şekillerinin uygulama prensiplerini ve alanlarını öğrenmek
3- Plastik şekillendirme yöntemleri altında yaygın üretim şekillerinin uygulama prensiplerini ve alanlarını öğrenmek
4- Makine elemanları için en uygun imalat yöntemini seçmeyi öğrenmek
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistem yada parçanın üretim sürecini tasarlama becerisi
6- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 1 12
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İmalat Yöntemleri (Prof. Dr. M. Baki KARAMIŞ)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar