Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ELEKTRİKLİ BATARYALAR |
Üçüncü düzey |
KİM 626 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşulsuz
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞABAN PATAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof Dr Şaban Patat
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Bölüm asistanları
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı her türlü bataryanın avantajı/dezavantajı, özellikleri ve performansları hakkında detaylı ve güncel bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Temel Kavramlar, Elektrokimyasal Prensipler ve Reaksiyonlar, Batarya Uygulamaları ve Batarya Seçimi, Çinko-karbon pilleri, Çinko-karbon pilleri, Alkali Mangan Dioksit Pilleri, Lityum Piller, Çinko-Hava Pilleri, Katı-Elektrolit Pilleri, Şarj Edilebilir Bataryalar ve Kurşun-asit Bataryaları
|
1- |
Temel Kavramlar
|
2- |
Elektrokimyasal Prensipler ve Reaksiyonlar
|
3- |
Bataryaların Uygulamaları ve Batarya Seçimi
|
4- |
Birincil Bataryalar
|
5- |
Çinko-karbon pilleri
|
6- |
Alkali Mangan Dioksit Pilleri
|
7- |
Lityum Piller
|
8- |
Vize sınavı
|
9- |
Çinko-Hava Pilleri
|
10- |
Katı-Elektrolit Pilleri
|
11- |
Şarj Edilebilir Bataryalar
|
12- |
Kurşun-asit Bataryaları
|
13- |
Nikel Kadmiyum Bataryalar
|
14- |
Alkali Sistemler
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bataryalar ile İlgili Temel Kavramlar
|
2- |
Elektrokimyasal Prensipler ve Reaksiyonlar
|
3- |
Batarya Uygulamaları ve Batarya Seçimi
|
4- |
Çinko-karbon pilleri, Çinko-karbon pilleri, Alkali Mangan Dioksit Pilleri, Lityum Piller, Çinko-Hava Pilleri, Katı-Elektrolit Pilleri, Şarj Edilebilir Bataryalar ve Kurşun-asit Bataryaları
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
13
|
1
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
5
|
25
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
David Linden, Thomas B. Reddy, Handbook of Batteries (Third Ed.), McGraw-Hill, 2002
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Southampton Electrochemistry Group, Instrumental Methods in Electrochemistry, Ellis Horwood Limited, West Sussex, England, 1985
|
|