Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > ELEKTRİKLİ BATARYALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTRİKLİ BATARYALAR Üçüncü düzey KİM 626 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşulsuz
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof Dr Şaban Patat
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm asistanları
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu dersin amacı her türlü bataryanın avantajı/dezavantajı, özellikleri ve performansları hakkında detaylı ve güncel bilgi vermektir.
Dersin tanımı Temel Kavramlar, Elektrokimyasal Prensipler ve Reaksiyonlar, Batarya Uygulamaları ve Batarya Seçimi, Çinko-karbon pilleri, Çinko-karbon pilleri, Alkali Mangan Dioksit Pilleri, Lityum Piller, Çinko-Hava Pilleri, Katı-Elektrolit Pilleri, Şarj Edilebilir Bataryalar ve Kurşun-asit Bataryaları

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar
2- Elektrokimyasal Prensipler ve Reaksiyonlar
3- Bataryaların Uygulamaları ve Batarya Seçimi
4- Birincil Bataryalar
5- Çinko-karbon pilleri
6- Alkali Mangan Dioksit Pilleri
7- Lityum Piller
8- Vize sınavı
9- Çinko-Hava Pilleri
10- Katı-Elektrolit Pilleri
11- Şarj Edilebilir Bataryalar
12- Kurşun-asit Bataryaları
13- Nikel Kadmiyum Bataryalar
14- Alkali Sistemler
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bataryalar ile İlgili Temel Kavramlar
2- Elektrokimyasal Prensipler ve Reaksiyonlar
3- Batarya Uygulamaları ve Batarya Seçimi
4- Çinko-karbon pilleri, Çinko-karbon pilleri, Alkali Mangan Dioksit Pilleri, Lityum Piller, Çinko-Hava Pilleri, Katı-Elektrolit Pilleri, Şarj Edilebilir Bataryalar ve Kurşun-asit Bataryaları
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 5 25
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı David Linden, Thomas B. Reddy, Handbook of Batteries (Third Ed.), McGraw-Hill, 2002
Yardımcı Kaynaklar Southampton Electrochemistry Group, Instrumental Methods in Electrochemistry, Ellis Horwood Limited, West Sussex, England, 1985

Ders ile ilgili dosyalar