Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PARA POLİTİKASI |
Birinci düzey |
B-İKT304 |
Zorunlu |
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EKREM ERDEM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. EKREM ERDEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde teorik olarak işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Dersin temel amacı para politikası ile ilgili temel kavram, teori ve modellerin lisans düzeyinde anlaşılmasının sağlanarak öğrencinin para politikası uygulamalarını ve finansal sistemi anlamasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Para politikasının amaçları, araçları, para arzı ve talebine dair teoriler ve süreçler, para ve ekonomik faaliyetler arasındaki ilişki ve bunu açıklayan modeller ve politik yaklaşımlar, ekonomik dalgalanmaların para hareketleriyle ilişkisi, enflasyon ve para politikası.r.
|
1- |
İktisat politikalarının amaçları, araçları ve kurumları.
|
2- |
Para politikasının amaçları: Fiyat istikrarı ve finansal istikrar
|
3- |
Geleneksel para politikası araçları
|
4- |
Makro ve mikro ihtiyati para politikası araçları
|
5- |
Para politikasının etkinliği, gösterge seçimi ve hedefleme stratejileri
|
6- |
Para arzı süreci ve MB’nın bilanço analizi: Parasal tabanın değiştirilmesi
|
7- |
Para arzı süreci ve MB’nın bilanço analizi: Parasal tabanın değiştirilmesi (devam)
|
8- |
Vize
|
9- |
Para talebi teorileri
|
10- |
Finansal sistem ve ekonomi: Mal ve para piyasalarının IS-LM modelleri ile analizi
|
11- |
Para ve Ekonomik Faaliyetler: AD-AS Analizi
|
12- |
Parasalcı, Yeni klasik, yeni Keynesyen ve Reel Konjonktür Teorilerinin temel varsayımları ve toplam arz yaklaşımları
|
13- |
Konjonktür teorileri: Para ve Ekonomik dalgalanmalar (aktarma mekanizmaları- para - hasıla ilişkisi - yansızlık)
|
14- |
Enflasyon: Türleri, sebepleri ve maliyetleri
|
15- |
Enflasyon ve para politikası: Dezenflasyon politikaları, merkez bankasının güvenilirliği, Phillips eğrisi analizi ve Türkiye uygulamaları
|
16- |
Final
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Para, para teorileri ve politikalarını açıklar.
|
2- |
Ekonomik krizlerin parasal nedenlerini tartışır.
|
3- |
Türkiye’nin Uluslararası Para Fonu (IMF) ile olan ilişkisini analiz eder.
|
4- |
Merkez Bankası’nın işleyişini ve para politikalarını nasıl uyguladığını açıklar.
|
5- |
Enflasyonun nedenlerini ve ekonomiye etkisini tartışır.
|
6- |
Temel düzeyde para politikası uygulamalarını tartışır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
25
|
25
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
132
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
R. Glenn HUBBARD, Money, the Financial System, and the Economy (6th Edition)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Frederic S. Mishkin, Para Politikası Stratejisi
|
|